Kielten opiskelu uuteen kukoistukseen?
Pollari, P., Toomar, J., Mäntylä, K., & Veivo, O. (2021). Kielten opiskelu uuteen kukoistukseen?. Tempus, 56(4), 24-25.
Published in
TempusDate
2021Copyright
© Suomen kieltenopettajien liitto ry
Publisher
Suomen kieltenopettajien liitto ryISSN Search the Publication Forum
0355-8053Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/100876331
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Ehdotuksia kieltenopetuksen kehittämiseksi
Heikkola, Leena Maria; Alisaari, Jenni; Harju-Autti, Raisa; Björklund, Mikaela (Suomen kieltenopettajien liitto, 2024)Kielivarannon vahvistamiseen tarvitaan pitkäjänteinen strategia ja laajaa yhteistyötä. -
Abiturienttien kokemuksia vieraan kielen opiskelun työläydestä ja sen vaikutuksesta lukion kielivalintoihin
Pollari, Pirjo; Veivo, Outi; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2022)Vieraiden kielten opiskelussa on tapahtunut Suomessa suuri käänne, kun verrataan 1980-lukua ja 2020-lukua. Tällä hetkellä muita vieraita kieliä kuin englantia opiskelee yhä harvempi, ja opiskelun aloittaneista osa lopettaa ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Kielikoulutus murroksessa : media ja vanhemmat kielenopetuksen varhentamisen äärellä
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Oulun yliopisto, 2022) -
"Pyrin mahdollistamaan monipuolisen kielitarjonnan koulussani" : rehtori ja kieltenopetus
Kangasvieri, Teija; Mård-Miettinen, Karita (Suomen rehtorit, 2024)Jyväskylän yliopistossa käynnistyi vuonna 2023 Kielikoulutuspoliittinen kuntatutkimus II, jossa selvitetään opetuksen järjestäjien, kuten koulujen rehtoreiden kielikoulutuspoliittista toimijuutta, eli heidän näkemyksiään ...