Show simple item record

dc.contributor.advisorMero, Joel
dc.contributor.authorSällilä, Karoliina
dc.date.accessioned2021-06-18T08:58:24Z
dc.date.available2021-06-18T08:58:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76705
dc.description.abstractTänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi on markkinoinnin keino, jolla tuotetaan kohderyhmälle hyödyllistä ja mielenkiintoista sisältöä digitaalisissa kanavissa. Tämän pro-gradu tutkielman tarkoitus oli selvittää, miten suomalaisissa B2B-yrityksissä hyödynnetään digitaalista sisältömarkkinointia ja mitä haasteita yritykset kohtaavat sen toteutuksessa. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena haastattelemalla sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita. Tutkimustulosten perusteella suomalaisissa B2B-yrityksissä hyödynnetään sisältömarkkinointia, mutta toteutuksessa kohdataan useita haasteita. Suurimmat haasteet olivat resurssipula, selkeiden tavoitteiden ja mittareiden asettaminen ja kohderyhmän syvällinen tunteminen. Sisältömarkkinointi tunnistetaan keinona erottautua kilpailijoista, mutta silti suurin osa B2B-yrityksistä vielä toteuttaa sisältömarkkinointia osittain ulkoa tulevan paineen takia ja ilman strategiaa. Laadukkaan ja tuloksellisen sisältömarkkinoinnin edellytyksenä B2B-yrityksen on valittava kanavat ja sisältömuodot kohderyhmän ja asetettujen tavoitteiden mukaan, mitattava ja analysoitava sisältömarkkinoinnin tuloksia yhteistyössä myynnin kanssa ja käytettävä teknologioita ja automaatioita optimoidakseen ja helpottaakseen sisältömarkkinoinnin hyödyntämistä. Sisältömarkkinointi vaatii onnistuakseen myös ymmärrystä ja tukea koko organisaatiolta, johtoa myöden. Sisältömarkkinoinnin avulla B2B-yritykset hankkivat uusia asiakkaita, lisäävät tunnettuuttaan, kasvattavat myyntiä, osoittavat asiantuntijuutta ja parantavat työnantajamielikuvaa. Tutkimustulokset osoittivat myös koronavuoden vaikuttaneen positiivisesti digitaalisten sisältöjen hyödyntämisen lisääntymiseen.fi
dc.format.extent95
dc.language.isofi
dc.subject.otherB2B-yritykset
dc.subject.otherdigitaalinen sisältömarkkinointi
dc.subject.othersisältömarkkinoinnin mittaaminen
dc.subject.othersisältöstrategia
dc.titleDigitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106183901
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoyritysmarkkinointi
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record