Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorFrank, Lauri
dc.contributor.authorMelto, Roosa
dc.date.accessioned2021-06-18T07:17:47Z
dc.date.available2021-06-18T07:17:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76689
dc.description.abstractAsiakastyytyväisyys on mitta asiakkaiden tyytyväisyydestä yrityksen palveluihin ja tuoteisiin. Asiakastyytyväisyys on mittarina erittäin hyödyllinen niin markkinoinnin kuin liiketoiminnan kannalta. Asiakastyytyväisyyttä voidaan mitata niin kivijalkaliikkeissä kuin verkkokaupoissa. Muutosvastarinnalla ei ole yhtä yleistä määritelmää, mutta se määritellään usein muutoksen vastustamisena. Muutosvastarintaa tutkitaan usein joko organisatorisiin muutoksiin tai uuden tietojärjestelmän implementaatioon liittyen. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan, kuinka tapausyrityksessä koetaan asiakastyytyväisyyden muodostuminen. Samalla tutkimuksessa tarkastellaan tapausyrityksessä koettua muutosvastarintaa verkkokaupan uudistamista kohtaan. Tutkimuksen tavoitteena on myös selvittää, voidaanko asiakastyytyväisyydellä lieventää yrittäjän kokemaa muutosvastarintaa verkkokaupan uudistamista kohtaan. Tutkimusmenetelmänä on laadullinen tapaustutkimus, jonka tutkimuskohteena on lelu- ja lahjatavarakauppa LeikinAika Oy. Tutkimuksen empiirinen aineisto kerättiin haastattelemalla yrityksen omistajia ja muuta henkilökuntaa. Haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina teemahaastatteluina. Tutkimuksen tuloksissa havaittiin, että tapausyrityksessä koettiin muutosvastarintaa uutta verkkokauppaa kohtaan. Asiakastyytyväisyydellä oli tapausyritykselle suuri merkitys, mutta verkkokaupan uudistamisen vaikutuksella ei nähty olevan niin suurta merkitystä asiakastyytyväisyyteen, että uudistaminen olisi kannattanut aloittaa.fi
dc.format.extent64
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleAsiakastyytyväisyys ja muutosvastarinta verkkokaupan uudistamisen aloittamisessa : tapaustutkimus
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106183885
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.subject.ysomuutosvastarinta
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot