Show simple item record

dc.contributor.advisorJoel, Mero
dc.contributor.authorLeppälä, Susanna
dc.date.accessioned2021-06-15T06:35:31Z
dc.date.available2021-06-15T06:35:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76520
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on ymmärtää syvällisemmin ilmiötä korkeakoulutuksen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan arvon muo-dostumisesta ja miten arvon muodostumista voidaan hyödyntää yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan kehittämisessä. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mistä tekijöistä korkeakoulujen yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu, ja millaisia tarpeita ja edellytyksiä verkko-opintotarjontaan liittyen voidaan tunnistaa. Tämän tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu asiakkaan arvon muodostumisen ja arvon yhteisluomisen teorioihin. Tutkimuksessa tarkastellaan arvoteorioiden sovellettavuutta korkeakoulujen yhteisen digitaalisen verkko-opintotarjonnan konseptissa. Verkko-opintotarjonnan arvon muodostumista analysoidaan sekä korkeakouluopiskelijan että korkeakoulutoimijoiden näkökulmasta. Tässä tutkimuksessa keskiöön on nostettu näiden näkökulmien vuorovaikutteinen luonne, jossa arvon käsitetään syntyvän vuorovaikutuksessa asiakkaan ja palveluntarjoajan yhteisellä arvoalueella. Tutkimuksen lähestymistavaksi valittiin laadullinen tapaustutkimus, joka mahdollisti syvällisemmän perehtymisen tutkittavaan ilmiöön ja tutkimusai-neisto kerättiin puolistrukturoidun teemahaastattelun avulla. Tutkimuksessa selvisi, että yhteisen verkko-opintotarjonnan arvo on monimutkainen ja moniulotteinen käsite, joka muodostuu useista eri tekijöistä. Opiskelijan mieltämä arvo on arvio verkko-opintotarjonnan ominaisuuksien tarjoamista hyödyistä ja aiheuttamista seurauksista, jotka joko helpottavat tai estävät opiskelijan tavoitteiden saavuttamista opinnoissaan. Tämä tutkimus korostaa arvon muodostumisen vuorovaikutteista luonnetta, jossa lopullinen verkko-opintotarjonnan arvo muodostuu korkeakouluorganisaation arvoulottuvuuden ja korkeakoulu-opiskelijan arvoulottuvuuden vuorovaikutuksessa. Johtopäätöksenä todettiin että, arvotekijöiden perusteellinen selvittäminen on hyödyllinen toimintatapa, joka tarjoaa työkaluja ja arvokasta tietoa yhteisen laadukkaan ja monipuolisen verkko-opintotarjonnan kehittämiselle.fi
dc.format.extent62
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherarvon muodostuminen
dc.subject.otherarvon ulottuvuudet
dc.subject.otherarvon yhteisluominen
dc.subject.otheryhteinen verkko-opintotarjonta
dc.titleArvon muodostuminen korkeakoulujen yhteisessä verkko-opintotarjonnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106153722
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoarvo
dc.subject.ysoarvoteoria
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record