The Future of Co-Creation
Seppä, M., & Tanev, S. (2011). The Future of Co-Creation. Open Source Business Resource, 2011(March), 6-12. http://www.osbr.ca/ojs/index.php/osbr/article/view/1287
Julkaistu sarjassa
Open Source Business ResourcePäivämäärä
2011Oppiaine
LiiketaloustiedeTekijänoikeudet
© the Authors, 2011.
The objective of this article is to provide a brief summary of the key directions in value co-creation research that have emerged in the last 10 years. It points to several emerging streams in value co-creation research including: i) general management perspective; ii) new product development and innovation; iii) virtual customer environments; iv) service science and service-dominant logic (SDL) of marketing; and v) international markets and entrepreneurship, with a focus on the general management and innovation perspectives. In addition, the article points to another emerging new direction focusing on business co-creation. The development of business co-creation frameworks integrating the participatory role of both universities and vibrantly emerging business ecosystems represents a valuable alternative to traditional technology transfer and business administration approaches.
Julkaisija
Talent First NetworkISSN Hae Julkaisufoorumista
1913-6102Asiasanat
Huom.
The journal continues later (from Sept. 2011) with the name 'Technology Innovation Management Review'.
Alkuperäislähde
http://www.osbr.ca/ojs/index.php/osbr/article/view/1287Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20295726
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1365]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Value co-creation in health care : insights into the transformation from value creation to value co-creation through digitization
Rantala, Katja; Karjaluoto, Heikki (Association for Computing Machinery (ACM), 2016)This study explores the transformation of value creation into value co-creation and how the digitization of services plays a key role in this transformation within the health-care sector, which faces new challenges with ... -
Value creation and co-creation in advisory board : case Kasvun Roihu Ltd and Nordea Growth program
Tehomaa, Reetta (2017)The goal of this research is to create deeper understanding, what kind of value Nordea Growth program created for its interest groups, and find the main factors behind the success of advisory boards. The goal of Nordea ... -
Value co-creation and co-destruction in Untappd
Ulander, Santeri (2022)Tässä pro-gradu tutkielmassa tutkitaan miten arvoa yhteisluodaan ja yhteistuhotaan Untappdissa, sosiaalisessa sovelluksessa, joka pyörii oluen arvostelun ympärillä. Tutkielman tavoitteena on selvittää miten yksilöt ja ... -
Motivations to participate in value co-creation in sharing economies
Pekkala, Ville (2018)Tämä tutkielma tutkii käyttäjien motivaatiota osallistua arvon yhteisluontiin jakamistalouspalveluissa. Jakamistalous määritellään digitaalisena monitahoisena alustana (multisided platform; MSP), jossa käyttäjät voivat ... -
Value co-creation in ITIL 4 -framework
Tuomisto, Jakke (2022)ITIL on maailman käytetyin IT-palveluhallinnan viitekehys, jonka uusin versio julkaistiin vuonna 2019. Uudessa versiossa asiakasarvo ja arvon yhteisluonti nostettiin merkittäviksi IT-palveluhallintaan ohjaavaksi tekijäksi ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.