University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

In the middle of nowhere : communicating identity on a municipality website

Thumbnail
View/Open
515.2 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Kylliäinen, Jenni
Date
2021
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän tutkimuksen tarkoitus on tutkia, minkälainen brändi-identiteetti Sallan kunnan nettisivujen etusivulta välittyy ja millä tavoin. Tutkimuksessa käytettiin multimodaalista, kriittistä diskurssianalyysiä, joka pohjautui pääosin Fairclough’n (Blommaert, 2005: 30) kriittisen diskurssintutkimuksen periaatteisiin. Analyysissä tutkittiin niin verkkosivun tekstuaalisia, kuin visuaalisia elementtejä. Analyysissä selvisi, että Sallan kunta toivoo verkkosivun lukijan liittävän se hyvin tiukasti osaksi Pohjoismaita ja Pohjoismaiden kulttuuria. Lisäksi verkkosivulla olevien kuvien ja tekstin kautta selvisi, että välittyvä identiteetti on monikerroksinen. Kunta haluaa lukijan näkevän sen kohteena, jossa hänellä on mahdollisuus paeta kaupunkien hälinää ja olla täysin yksin, turmelemattoman luonnon keskellä. Sen lisäksi kunta kuitenkin haluaa lukijan tiedostavan, että heillä on tarjota kaikille kaikkea.
Keywords
municipality branding discourse identiteetti brändit brändäys kunnat matkailu maaseutumatkailu Internet brands branding municipalities tourism rural tourism
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106113668

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4764]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Communication students' motives for and attitudes towards personal branding 

    Joensivu, Suvi (2015)
    Henkilöbrändäys ja profiloituminen ovat olleet pitkään eri alojen kuuluisuuksien etuoikeus. Sosiaalinen media on kuitenkin mahdollistanut henkilöbrändäyksen hyvin laajalle yleisölle. Onkin arvioitu, että sosiaalisen ...
  • The representation of Sámi people on Finnish and Norwegian tourism websites in English 

    Lindholm, Maiju (2014)
    Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia representaatioita saamelaisista rakennetaan norjalaisessa sekä suomalaisessa matkailumarkkinoinnissa englanniksi. Aineistona oli yksi kunkin maan virallisen matkailumar ...
  • "Experience the real New Zealand - Maori culture as it is today" : representations of New Zealand and Maoris in Maori tourism websites 

    Lähteenmäki, Suvi (2012)
    Matkailu on maailmanlaajuisesti merkittävä ja kasvava ala. Uudessa-Seelannissa matkailulla on ollut jo pitkään merkittävä vaikutus talouteen ja koko yhteiskuntaan. Maorit ovat Uuden-Seelannin alkuperäiskansa ja ...
  • “Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website 

    Nurmi, Sonja (2021)
    Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ...
  • ”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website 

    Muikku, Kaisa (2022)
    Tatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre