From Face-to-Face to Online UDeL Camps : Supporting Staff at Higher Education Institutions in Developing Universal Design for eLearning (UDeL)
Eftring, H., Olaussen, E. J., Petrie, H., Saarela, M., Ladonlahti, T., & Torkildsby, A. B. (2021). From Face-to-Face to Online UDeL Camps : Supporting Staff at Higher Education Institutions in Developing Universal Design for eLearning (UDeL). In I. Verma (Ed.), Universal Design 2021 : From Special to Mainstream Solutions (pp. 144-160). IOS Press. Studies in Health Technology and Informatics, 282. https://doi.org/10.3233/SHTI210392
Julkaistu sarjassa
Studies in Health Technology and InformaticsTekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 The authors and IOS Press
The TINEL Project is running a series of camps for staff at higher education institution to support them in developing inclusive eLearning. The first camp was conducted face-to-face, but the coronavirus pandemic meant that the second camp was conducted online. This created a case study in inclusive eLearning in itself and allowed us to experience and reflect on the challenges and opportunities of inclusive online teaching and learning. This paper presents the structure and content of the two camps, our reflections on moving from a face-to-face to an online situation and our elaboration how the UDL principles apply to eLearning to create Universal Design for eLearning (UDeL). We found that because we already had a syllabus for the camp prepared, transferring it to an online camp did not present a great number of challenges. Some aspects of the online situation were actually advantageous (e.g. presenting all materials digitally and making them fully accessible) while others were difficult to overcome (e.g. engaging all participants in online activities and discussions). We provide a set of recommendations of how to implement the three principles of UDL in eLearning situations.
...
Julkaisija
IOS PressEmojulkaisun ISBN
978-1-64368-190-0Konferenssi
International Conference on Universal DesignKuuluu julkaisuun
Universal Design 2021 : From Special to Mainstream SolutionsISSN Hae Julkaisufoorumista
0926-9630Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/96695504
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Avoin yliopisto [167]
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
We would like to thank the Erasmus+ Programme of the European Union for co-funding the TINEL Project.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Improving Accessibility of eLearning in Higher Education from Universal Design for Learning Perspective
Saarela, Merja; Eftring, Håkan; Petrie, Helen; Torkildsby, Anne Britt; Ladonlahti, Tarja (Hämeen ammattikorkeakoulu, 2019) -
Developing E-Authentication for E-Assessment : Diversity of Students Testing the System in Higher Education
Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja; Laamanen, Merja (Sciendo, 2020)Sähköinen tunnistautuminen on yksi keskeisistä teemoista verkko-opetuksessa, -opiskelussa ja - arvioinnissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia opiskeluunsa erityistä tukea tarvitsevien yliopisto-opiskelijoiden ... -
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Adaptive techniques in e-Learning for transnational programs
Subirats, Laia; Fort, Santiago; Martín, Álvaro; Huion, Patricia; Peltonen, Marika; Nousiainen, Tuula; Miakush, Iryna; Vesisenaho, Mikko; Sacha, G. M. (ACM, 2019)In this article we present a set of methods and models to help the inclusion of information and communication technologies (ICTs) in transnational programs. The material that we are presenting takes advantage of several ... -
Oppimisen teknologiat osana oppimisen esteitä kohtaavien peruskoululaisten elämää
Raatikainen, Juha-Petteri (2017)Tieto- ja viestintäteknologia on merkittävä osa jokapäiväistä elämäämme. Nämä teknologiat ovat löytäneet tiensä kouluihin myös Suomessa, ja erilaisia oppimisen teknologioita onkin otettu ahkerasti käyttöön ympäri maata. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.