Show simple item record

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorKokki, Oskari
dc.date.accessioned2021-06-08T09:47:56Z
dc.date.available2021-06-08T09:47:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76334
dc.description.abstractTässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksena, miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa. Pelillistäminen tarkoittaa pelisuunnittelun elementtien käyttöä ei-pelillissä yhteyksissä. Pelillistämisellä on vaikutuksia käyttäjien motivaatioon, osallistuvuuteen, sekä käyttäytymiseen. Tutkielmassa käsitellään pelillistämisen määritelmä, sekä pelisuunnittelun elementtejä. Tutkielmassa käydään läpi myös pelillistämisen hyötyjä sekä ongelmia pelillistämisen liittyen. Tutkielman tuloksena esitellään miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa yleisesti, sekä yksityiskohtaisesti kahden esimerkin avulla. Ensimmäinen esimerkki esittelee sisäisen pelillistämisen vaikutusta myyntiin, ja toinen esimerkki esittelee ulkoisen pelillistämisen vaikutusta asiakkaisiin.fi
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis examines how gamification is utilized in marketing as a literature review. Gamification refers to the use of game design elements in non-gaming contexts. Gamification can affect user’s motivation, engagement, and behavior. This thesis discusses the definition of gaming, as well as the game design elements. The thesis also discusses the benefits of gamification, as well as the problems associated with gamification. The result of this thesis is how gamification is utilized in marketing in general, as well as in detail with the help of two examples. The first example demonstrates the impact of internal gamification on sales, and the second example demonstrates the impact of external gamification on customers.en
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherkäyttäytymiseen vaikuttaminen
dc.titlePelillistäminen markkinoinnissa
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106083548
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysomotivointi
dc.subject.ysoosallistaminen
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright