Show simple item record

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorKokki, Oskari
dc.date.accessioned2021-06-08T09:47:56Z
dc.date.available2021-06-08T09:47:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76334
dc.description.abstractTässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksena, miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa. Pelillistäminen tarkoittaa pelisuunnittelun elementtien käyttöä ei-pelillissä yhteyksissä. Pelillistämisellä on vaikutuksia käyttäjien motivaatioon, osallistuvuuteen, sekä käyttäytymiseen. Tutkielmassa käsitellään pelillistämisen määritelmä, sekä pelisuunnittelun elementtejä. Tutkielmassa käydään läpi myös pelillistämisen hyötyjä sekä ongelmia pelillistämisen liittyen. Tutkielman tuloksena esitellään miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa yleisesti, sekä yksityiskohtaisesti kahden esimerkin avulla. Ensimmäinen esimerkki esittelee sisäisen pelillistämisen vaikutusta myyntiin, ja toinen esimerkki esittelee ulkoisen pelillistämisen vaikutusta asiakkaisiin.fi
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis examines how gamification is utilized in marketing as a literature review. Gamification refers to the use of game design elements in non-gaming contexts. Gamification can affect user’s motivation, engagement, and behavior. This thesis discusses the definition of gaming, as well as the game design elements. The thesis also discusses the benefits of gamification, as well as the problems associated with gamification. The result of this thesis is how gamification is utilized in marketing in general, as well as in detail with the help of two examples. The first example demonstrates the impact of internal gamification on sales, and the second example demonstrates the impact of external gamification on customers.en
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.subject.otherkäyttäytymiseen vaikuttaminen
dc.titlePelillistäminen markkinoinnissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106083548
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysomotivointi
dc.subject.ysoosallistaminen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record