Pelillistäminen markkinoinnissa
Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksena, miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa. Pelillistäminen tarkoittaa pelisuunnittelun elementtien käyttöä ei-pelillissä yhteyksissä. Pelillistämisellä on vaikutuksia käyttäjien motivaatioon, osallistuvuuteen, sekä käyttäytymiseen. Tutkielmassa käsitellään pelillistämisen määritelmä, sekä pelisuunnittelun elementtejä. Tutkielmassa käydään läpi myös pelillistämisen hyötyjä sekä ongelmia pelillistämisen liittyen. Tutkielman tuloksena esitellään miten pelillistämistä hyödynnetään markkinoinnissa yleisesti, sekä yksityiskohtaisesti kahden esimerkin avulla. Ensimmäinen esimerkki esittelee sisäisen pelillistämisen vaikutusta myyntiin, ja toinen esimerkki esittelee ulkoisen pelillistämisen vaikutusta asiakkaisiin. This bachelor’s thesis examines how gamification is utilized in marketing as a literature review. Gamification refers to the use of game design elements in non-gaming contexts. Gamification can affect user’s motivation, engagement, and behavior. This thesis discusses the definition of gaming, as well as the game design elements. The thesis also discusses the benefits of gamification, as well as the problems associated with gamification. The result of this thesis is how gamification is utilized in marketing in general, as well as in detail with the help of two examples. The first example demonstrates the impact of internal gamification on sales, and the second example demonstrates the impact of external gamification on customers.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalisen markkinoinnin ja arvojen vaikutus kuluttajan käyttäytymiseen
Huovila, Julia (2021)Sosiaalinen markkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, joka pyrkii muuttamaan kuluttajaryhmän tai kokonaisen yhteiskunnan käyttäytymistä. Sosiaalista markkinointia on perinteisesti käytetty julkisen sektorin työkaluna, ... -
Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Vakoniemi, Ville (2023)Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ... -
Markkinointiautomaation hyödyntäminen B2C-markkinoinnissa
Hakkarainen, Liine (2023)Tässä tutkielmassa käsitellään markkinointiautomaatiota ja sen hyödyntämismahdollisuuksia B2C-markkinoinnissa, ja etenkin markkinointiautomaation mukanaan tuomia hyötyjä sekä haasteita. Markkinointiautomaatio on vuosituhannen ... -
Kuluttajadatan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa
Heikkinen, Elias (2022)Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa ... -
Kestävä kehitys -aiheisen projektityön vaikutus 8.-luokkalaisten ympäristöasenteisiin ja käyttäytymiseen
Raatevaara, Laura (2017)Ihmisen ja luonnon hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että ihmiset oppivat elämään kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Nuorten asenteet ympäristöä kohtaan ovat myönteisiä, mutta asenteet eivät heijastu suoraan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.