University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Kuluttajadatan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa

Thumbnail
View/Open
109.1 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Heikkinen, Elias
Date
2022
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tässä tutkielmassa kerrotaan, miten yritykset voivat hankkia kuluttajadataa ja millaista kapasiteettia yritykset tarvitsevat kuluttajadatan hyödyntämiseen omassa markkinoinnissaan. Tutkielmassa avataan myös, millaista dataa kuluttajista on tänä päivänä kerättävissä ja mistä kuluttajadataa voidaan kerätä. Pääsääntöisiä datan hyödyntämiskohteita ovat kohdennettu markkinointi ja markkinoinnin toimivuuden analysointi.
 
This Bachelors' Thesis will cover the ways in which companies can acquire customer data and what sort of capacity companies need in order to use the acquired data in their marketing. This Thesis will also go over what sort of customer data can be collected and where it can be collected from. The customer data can be used in targeted marketing and analysing the effectiveness of marketing.
 
Keywords
markkinointi yritykset digitaalinen markkinointi data
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202212155666

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4787]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Tekoälyn hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa 

    Vakoniemi, Ville (2023)
    Tekoäly on kehittynyt nopeasti viimeisten vuosien aikana ja sitä on alettu hyödyntää useilla eri aloilla, mukaan lukien digitaalisessa markkinoinnissa. Koska tekoälyn hyödyntäminen on digitaalisessa markkinoinnissa vielä ...
  • Tiedonlouhinnan hyödyntäminen digitaalisessa markkinoinnissa 

    Korhonen, Teemu (2021)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kuinka tiedonlouhintaa voidaan hyödyntää digitaalisessa markkinoinnissa ja kuinka tiedonlouhinta-algoritmilla louhittua dataa voidaan hyödyntää asiakkaiden profiloinnissa. ...
  • Markkinointiautomaation hyödyntäminen B2C-markkinoinnissa 

    Hakkarainen, Liine (2023)
    Tässä tutkielmassa käsitellään markkinointiautomaatiota ja sen hyödyntämismahdollisuuksia B2C-markkinoinnissa, ja etenkin markkinointiautomaation mukanaan tuomia hyötyjä sekä haasteita. Markkinointiautomaatio on vuosituhannen ...
  • Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa 

    Haapalainen, Olli (2020)
    Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ...
  • Tekoälyn hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa 

    Mustamäki, Miika (2021)
    Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan, kuinka tekoälyä voidaan hyödyntää yritysten markkinoinnissa. Tekoäly on ottanut suuria kehitysaskeleita viime vuosina, joten myös sen käyttö on yleistynyt ympärillämme ja myös ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publish Your Data
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre