Show simple item record

dc.contributor.advisorMunnukka, Juha
dc.contributor.authorTeittinen, Johannes
dc.date.accessioned2021-06-04T11:02:30Z
dc.date.available2021-06-04T11:02:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76241
dc.description.abstractViimeisten vuosikymmenten aikana kaupankäynti on muuttunut digitalisaation myötä. Digitalisaatio on tuonut markkinoille paljon mahdollisuuksia ja uusia konsepteja kehittää yrityksen myyntiä ja markkinointia. Nykyaikana vähittäiskauppojen mobiilisovellukset ovat nousseet merkittävään asemaan yhdeksi rajapinnaksi. Tutkimuksen tavoitteena on pyrkiä antamaan vastauksia siihen, mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan kokemaan arvoon mobiilisovelluksessa, ja mitkä tekijät vaikuttavat mobiilisovelluksen etukuponkien lunastusaikomukseen. Tutkittavana mobiilisovellukseen käytettiin S-mobiilia ja lunastusaikomusta käsiteltiin ostoaikomuksen teoreettisen viitekehyksen kautta. Tutkimuksen aineisto (N = 185) kerättiin verkkokyselyllä. Aineistoon hyväksyttiin ne vastaukset, jonka perusteella henkilö oli käyttänyt S-mobiilia vähintään pari kertaa vuodessa. Kuukausittaisia käyttäjiä oli 31,9 %, vastaajista 33,0 % käytti S-mobiilia viikoittain ja 25,4 % vielä useammin. Tutkimuksen tulosten perusteella vain koetulla arvolla oli merkittävä vaikutus aikomukseen lunastaa etukuponkeja S-mobiilisovelluksesta. Palvelun laadulla nähtiin olevan merkittävä vaikutus koettuun arvoon sekä asiakastyytyväisyyteen. Myös koetulla arvolla oli merkittävä vaikutus asiakastyytyväisyyteen. Kyseisiä yhteyksiä pohtiessa voitiin tehdä johtopäätös, että asiakkaiden lunastusaikomuksiin vaikuttivat kaikista voimakkaimmin utilitaristiset arvon piirteet, joissa asiakkaat kokivat saavansa käytännön hyötyjä sovelluksen käytöstä. Utilitaristisia arvon piirteitä käsiteltiin kyselylomakkeessa nopeuden, tehokkuuden ja helppouden näkökulmasta.fi
dc.format.extent52
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherostoaikomus
dc.subject.otherpalvelun laatu
dc.titleMobiilisovelluksen koettu arvo vähittäiskaupassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106043466
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysoarvo
dc.subject.ysoasiakastyytyväisyys
dc.subject.ysolaatu
dc.subject.ysomobiilisovellukset
dc.subject.ysopalvelut
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record