dc.contributor.advisor | Leppänen, Sirpa | |
dc.contributor.author | Mäki-Kuutti, Matias | |
dc.date.accessioned | 2021-06-01T09:58:09Z | |
dc.date.available | 2021-06-01T09:58:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76125 | |
dc.description.abstract | Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa
esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän
Yliopiston Englannin kielen maisterintutkielman kirjoittajien mielipiteitä
maisterintutkielmaprosessista. Tutkimukseen valittiin kymmenen haastateltavaa (viisi opiskelijaa ja
viisi alumnia) 1,5h-2h kestäviin yksilöhaastatteluihin jotka nauhoitettiin ja litteroitiin, muodostaen
85-sivuisen aineiston, jotka teemoitettiin vastaus kerrallaan, erotellen vastauksista erilaisia aiheita ja
näkemyksiä. Analyysissä ilmenee, mitkä asiat helpottavat graduprosessia, mitkä hankaloittavat sitä,
sekä kuinka prosessia voisi kehittää. Tutkielmassa käsitellään neljää pääteemaa: kielitaito, tutkijan
taidot, projektinhallinta, sekä tukimenetelmät.
Tutkimuksesta käy ilmi, että opiskelijat eivät olleet tarpeeksi valmistautuneita maisterintutkielman
kirjoittamiseen, ja heillä oli vaikeuksia selvitä suurimmasta osasta tutkielman eri vaiheita. Yliopiston
tarjoama tuki sekä vertaisverkostojen merkitys korostui opiskelijan työskentelyssä niin tiedollisen,
emotionaalisen kuin konkreettisenkin tuen tarpeen muodossa. Myös erilaisten toimintatapojen
yksilöllisyys korostui maisterintutkielman teossa, ja tutkimuksessa löydettiin useita mahdollisia
lähestymistapoja maisterin tutkielman hallintaan. Opintojen tulisi tarjota paremmat välineet
maisterin tutkielman kirjoittamiseen, ja virallisen tuen tulisi pyrkiä selkeyttämään ohjeistusta sekä
tarjoamaan enemmän konkreettisia työvälineitä opiskelijoille sekä gradun eri vaiheisiin että itse
projektinhallintaan.
Tutkimus sisältää runsaasti opiskelijoiden kokemuksia projektin eri vaiheista, joiden tarkoituksena
on tarjota kattava läpileikkaus maisterintutkielmaan liittyvistä asioista. Erilaiset kehitysehdotukset ja
vinkit tarjoavat muille opiskelijoille apua prosessista selviämiseen, sekä ohjaajille ideoita ohjauksen
laadun kehittämiseen. | fi |
dc.format.extent | 129 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | University of Jyväskylä | |
dc.subject.other | linguistic | |
dc.subject.other | academic | |
dc.subject.other | skills | |
dc.subject.other | mitigation | |
dc.subject.other | Finland | |
dc.subject.other | supervision | |
dc.subject.other | EAP | |
dc.subject.other | English for Academic Purposes | |
dc.subject.other | qualitative data analysis | |
dc.subject.other | interviews time management | |
dc.subject.other | progress | |
dc.subject.other | deadlines | |
dc.subject.other | supervisor role | |
dc.subject.other | feedback | |
dc.title | The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202106013366 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | pro gradu -tutkielmat | |
dc.subject.yso | haasteet (ongelmat) | |
dc.subject.yso | havainnot | |
dc.subject.yso | esteet | |
dc.subject.yso | ongelmat | |
dc.subject.yso | kirjoittaminen | |
dc.subject.yso | prosessit | |
dc.subject.yso | tukeminen | |
dc.subject.yso | resilienssi | |
dc.subject.yso | opiskelijaelämä | |
dc.subject.yso | projektinhallinta | |
dc.subject.yso | keskittymiskyky | |
dc.subject.yso | itseluottamus | |
dc.subject.yso | stressi | |
dc.subject.yso | ihmistieteet | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | opiskelijat | |
dc.subject.yso | korkeakouluopiskelu | |
dc.subject.yso | opinnäytteet | |
dc.subject.yso | oppilastyöt | |
dc.subject.yso | tieteellinen kirjoittaminen | |
dc.subject.yso | motivaatio | |
dc.subject.yso | master's theses | |
dc.subject.yso | challenges | |
dc.subject.yso | perceptions (mental objects) | |
dc.subject.yso | barriers | |
dc.subject.yso | problems | |
dc.subject.yso | writing | |
dc.subject.yso | processes | |
dc.subject.yso | supporting | |
dc.subject.yso | resilience | |
dc.subject.yso | student life | |
dc.subject.yso | project management | |
dc.subject.yso | concentration (psychology) | |
dc.subject.yso | self-confidence | |
dc.subject.yso | stress (biological phenomena) | |
dc.subject.yso | humanities | |
dc.subject.yso | English language | |
dc.subject.yso | students | |
dc.subject.yso | studies in an institution of higher education | |
dc.subject.yso | final projects (education) | |
dc.subject.yso | students' works | |
dc.subject.yso | academic writing | |
dc.subject.yso | motivation (mental objects) | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |