Implications of the COVID-19 pandemic on market orientation in retail banking
Haapio, H., Mero, J., Karjaluoto, H., & Shaikh, A. A. (2021). Implications of the COVID-19 pandemic on market orientation in retail banking. Journal of Financial Services Marketing, 26(4), 205-214. https://doi.org/10.1057/s41264-021-00099-9
Julkaistu sarjassa
Journal of Financial Services MarketingPäivämäärä
2021Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiBasic or discovery scholarshipHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöTyön ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassaDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingBasic or discovery scholarshipSchool of WellbeingEmergent work in the digital eraTekijänoikeudet
© The Author(s) 2021
This qualitative study examines the implications of the COVID-19 pandemic on the implementation of market orientation (MO) in the context of retail banking. The findings show that MO was significantly reflected in the behaviors of banks upon encountering the COVID-19 situation, with the banks increasing their MO in response to the crisis. This study finds subcategories based on the empirical data that explain the implementation of MO in more detail. Overall, the findings provide valuable conceptual and managerial insights into the modus operandi of banks during a crisis and offer new best practices for the banking industry.
Julkaisija
Springer Science and Business Media LLCISSN Hae Julkaisufoorumista
1363-0539Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/89767882
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1367]
Lisätietoja rahoituksesta
Open access funding provided by University of Jyväskylä (JYU).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Future of Banking : Strategic Alliances between Banks and FinTechs
Fofanov, Aleksandr (2022)The impact of disruptive innovation-related modern information systems has recently changed the way businesses operate, resulting in positive implications for those willing to adapt. The digitization of financial services ... -
Antecedents of Market Orientation in The Banking Sector During Its Digital Transformation
Haapio, Hannele; Karjaluoto, Heikki; Mero, Joel (University of Maribor, 2019)Firms are under increasing pressure to remain relevant for their customers and need to rethink how to remain market-oriented in the digital age. This is evident in the banking sector where the traditional banks are gradually ... -
Euroopan Unionin toinen maksupalveludirektiivi : rajapintojen avaamiseen liittyvät haasteet pankkien kannalta
Heiskanen, Lauri (2019)Tämä tutkielma tarkastelee kirjallisuuskatsauksen muodossa pankeille koituvia haasteita, joita toisen maksupalveludirektiivin vaatimukset niille aiheuttavat. Toisessa maksupalveludirektiivissä määritetään, että pankkien ... -
Finanssialan murroksen vaikutus pankkien IT-strategiaan
Naukkarinen, Esa (2019)Finanssialan murrosta vie eteenpäin kolme tekijää. Ensimmäinen näistä on Euroopan Unionin toinen maksupalveludirektiivi (PSD2). Se pakottaa pankit avaamaan maksamisen rajapinnat kolmansille osapuolille. Toinen murrosta ... -
Banking on trust - navigating customer loyalty in the digital banking era : insights from the Finnish banking sector
Hauhia, Veikko (2023)Asiakasuskollisuuden ymmärtämisen merkitys on kasvanut kiristyneen kilpailun myötä. Erityisesti pankkitoiminnan kaltaisella luottamukseen perustuvalla liiketoiminnalla uskollinen asiakaskunta ja sen oikeanlainen hyödyntäminen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.