Sisältömarkkinoinnin johtaminen eräässä rakennusalan yrityksessä
Sisältömarkkinoinnista on tullut merkittävä osa modernia markkinointia, jossa luodaan arvoa tuovia sisältöjä organisaatioiden kohderyhmille. Aikaisemmin sisältömarkkinointi on ollut Suomessa melko tuntematon käsite, mutta muutaman viime vuoden aikana se on saavuttanut suosiota markkinointipäättäjien keskuudessa. Sisältömarkkinoinnin onnistuminen ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys, ja sen onnistuminen vaatii organisaatiokulttuurin muutoksen.
Tämä pro gradu -tutkielma selvittää case-tutkimuksen avulla, millaisella mallilla sisältömarkkinointia voidaan johtaa onnistuneesti, ja miten yrityksen henkilöstö on mahdollista sitouttaa tähän prosessiin. Case-tutkimus perustuu eräässä rakennusalan yrityksessä tehtyyn sisältömarkkinointikokeiluun, joka toteutettiin vuosien 2019–2020 aikana. Tutkielman teoreettinen viitekehys koostuu sisältömarkkinoinnin aikaisemmasta tutkimuksesta ja teoriasta. Aineisto pyrkii selvittämään tutkimusyrityksessä toteutetun sisältömarkkinointikokeilun käytännön kokemuksia ja kehityskohtia. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka aineisto on kerätty haastattelemalla tutkimusyrityksen myynti- ja markkinointiosaston työntekijöitä. Haastattelut on toteutettu teemahaastatteluina ja aineisto on analysoitu sisällönanalyysin ja teemoittelun avulla. Tutkimustulokset vahvistivat yleispätevän sisältömarkkinointimallin, jossa sisältömarkkinoinnin toteuttaminen on jaettu viiteen eri prosessiin. Tuloksissa korostui varsinkin sisältömarkkinoinnin mittaamisen sekä henkilöstön sitouttamisen tärkeys prosessin onnistumisen kannalta. Nämä olivat kehitetyn sisältömarkkinointimallin merkittävimmät löydökset. Aikaisempi teoria tukee tämän tutkimuksen tuloksia, vaikka tutkimusta aiheesta on tehty vasta viimeisen kymmenen vuoden ajan.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittaaminen
Wessman, Sami (2022)Sisältömarkkinointi on ollut jo useamman vuoden ajan suosittu markkinoinnin ja inbound-markkinoinnin keino yrityksille. Sisältömarkkinoinnilla pyritään lähtökohtaisesti sitouttamaan kohderyhmän edustajat yritykseen heitä ... -
Johdon laskentatoimi nuorten yrittäjien keskuudessa digi- ja sisältömarkkinoinnin toimialalla
Yrjänheikki, Ilkka (2021)Suomessa alle 30-vuotiaiden nuorten yrittäjien osuus kaikista yrittäjistä on pieni. Yrityksillä on merkittävä vastuu yhteiskunnassa sekä työpaikkojen luojina että talouskasvun mahdollistajina. Tässä tutkimuksessa selvitettiin ... -
Digitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä
Sällilä, Karoliina (2021)Tänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi ... -
Digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaisten osaaminen : laadullinen tutkimus
Kilkki, Ruut (2018)Tämän pro gradu –tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, minkälaista osaamista digitaalisen markkinointiviestinnän ammattilaiset tarvitsevat. Digitaalinen markkinointi on yleistynyt vauhdilla ja ottanut paikkansa perinteisen ... -
Perceptions of content marketing : case study on Finnish companies
Hänninen, Heli (2015)The discipline of marketing has gone through some major changes over the past couple of decades. The power is moving away from companies to consumers, who are playing a more significant role than ever before. Furthermore, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.