Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPiiroinen, Eveliina
dc.date.accessioned2021-05-21T04:37:57Z
dc.date.available2021-05-21T04:37:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75829
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kahden eri puolella Suomea sijaitsevan viidennen luokan oppilaiden kokemuksia vuoden 2020 kevään englannin etäopiskelusta. Oppilaiden kokemuksia haluttiin selvittää tiedustelemalla millaista englannin etäopiskelu oli verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun, oliko opettajan tarjoama tuki riittävää, englannin etäopetuksen aikaisista tehtävistä sekä millaisia englannin etäopetuksessa käytetyt oppimisalustat (mm. Zoom, Teams, WhatsApp, YouTube) olivat. Tutkimuksessa pyrittiin nimenomaan kartoittamaan oppilaiden omia kokemuksia aiheesta, sillä vastaavanlaista tutkimusta ei ole Suomessa aiemmin tehty. Tutkimukseen osallistui yhteensä 44 oppilasta kahdesta eri luokasta ja materiaali kerättiin verkkokyselyn avulla. Kyselyssä oli sekä avoimia että suljettuja kysymyksiä suoraan liittyen oppilaiden kokemuksiin sekä opettajan tarjoamaan tukeen, tehtäviin ja oppimisalustoihin. Kysely toteutettiin maaliskuussa 2021. Tuloksissa selvisi, että valtaosa oppilaista koki englannin etäopetuksen joko positiivisena tai neutraalina. Verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun etäopiskelu oli pääsääntöisesti mielenkiintoisempaa tai erilaista oppilaiden mielestä. Englannin etäopetusajan tehtävistä oppilaat selviytyivät myös pääsääntöisesti hyvin ilman suurempaa avun tarvetta. Yksin tehdyt tehtävät olivat suosiossa, koska yksin työskennellessä oppilaat saivat paremman työrauhan kuin esimerkiksi luokassa työskennellessä. Myös opettajan tukeen oltiin hyvin tyytyväisiä etäopetuksen aikana. Oppimisalustoista suosikeiksi nousivat ne, jotka olivat tuttuja, helppoja käyttää ja joista tavoitti opettajan parhaiten.fi
dc.format.extent41
dc.language.isoen
dc.titleFinnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105213090
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysoetäopiskelu
dc.subject.ysokäsitykset
dc.subject.ysoetäopetus
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysostudents
dc.subject.ysodistance studies
dc.subject.ysoconceptions
dc.subject.ysodistance teaching


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot