University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Finnish fifth-grade students’ experiences on distance learning of English

Thumbnail
View/Open
690.5 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Piiroinen, Eveliina
Date
2021
Discipline
Englannin kieliEnglish
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kahden eri puolella Suomea sijaitsevan viidennen luokan oppilaiden kokemuksia vuoden 2020 kevään englannin etäopiskelusta. Oppilaiden kokemuksia haluttiin selvittää tiedustelemalla millaista englannin etäopiskelu oli verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun, oliko opettajan tarjoama tuki riittävää, englannin etäopetuksen aikaisista tehtävistä sekä millaisia englannin etäopetuksessa käytetyt oppimisalustat (mm. Zoom, Teams, WhatsApp, YouTube) olivat. Tutkimuksessa pyrittiin nimenomaan kartoittamaan oppilaiden omia kokemuksia aiheesta, sillä vastaavanlaista tutkimusta ei ole Suomessa aiemmin tehty. Tutkimukseen osallistui yhteensä 44 oppilasta kahdesta eri luokasta ja materiaali kerättiin verkkokyselyn avulla. Kyselyssä oli sekä avoimia että suljettuja kysymyksiä suoraan liittyen oppilaiden kokemuksiin sekä opettajan tarjoamaan tukeen, tehtäviin ja oppimisalustoihin. Kysely toteutettiin maaliskuussa 2021. Tuloksissa selvisi, että valtaosa oppilaista koki englannin etäopetuksen joko positiivisena tai neutraalina. Verrattuna tavalliseen englannin luokassa opiskeluun etäopiskelu oli pääsääntöisesti mielenkiintoisempaa tai erilaista oppilaiden mielestä. Englannin etäopetusajan tehtävistä oppilaat selviytyivät myös pääsääntöisesti hyvin ilman suurempaa avun tarvetta. Yksin tehdyt tehtävät olivat suosiossa, koska yksin työskennellessä oppilaat saivat paremman työrauhan kuin esimerkiksi luokassa työskennellessä. Myös opettajan tukeen oltiin hyvin tyytyväisiä etäopetuksen aikana. Oppimisalustoista suosikeiksi nousivat ne, jotka olivat tuttuja, helppoja käyttää ja joista tavoitti opettajan parhaiten. ...
Keywords
englannin kieli oppiminen opiskelijat etäopiskelu käsitykset etäopetus English language learning students distance studies conceptions distance teaching
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105213090

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4358]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Beliefs about learning English as a foreign language : comparisons of two groups of Finnish university students 

    Rantala, Minna (2002)
  • Task-based language teaching and student well-being during distance learning 

    Seppälä, Emmi (2021)
    Keväällä 2020 suomalaiset koulut olivat uuden haasteen edessä: covid-19-pandemian takia kaikki kouluasteet siirtyivät etäopetukseen nopealla aikataululla kahdeksi kuukaudeksi. Tilanne vaati niin oppilailta kuin opettajilta ...
  • “If I begin in Finnish and receive an answer in English, I will not be using Finnish again” : language choice and translanguaging between Finnish-speaking students and lecturers of English 

    Marttila, Heidi (2019)
    Kielentäminen (translanguaging) on käsite, joka on viime vuosikymmenenä noussut kielenvaihtelun (code-switching) käsitteen rinnalle antamaan monipuolisemman kuvan siitä, miten postmodernissa maailmassa hyödynnetään omaa ...
  • International students' language use and attitudes towards English and Finnish 

    Leinonen, Anniina (2014)
    Vaihto-opiskelu on kasvattanut suosiotaan sekä maailmanlaajuisesti että Suomessa erityisesti korkea-asteen opiskelijoiden keskuudessa. Suomi kohdemaana on hyvä esimerkki siitä, ettei nykyään pääsyy ulkomailla opiskeluun ...
  • Finnish health care and social work students' perceptions of Finnish-English code-switching : a survey study 

    Rinne, Tiina (2015)
    Englannin kielen asema kansainvälisenä valtakielenä on vaikuttanut sen leviämiseen myös Suomessa. Laajalle levinnyttä vierasta kieltä käyttävät Suomessa moninaisin tavoin eri-ikäiset ja taitotasoltaan erilaiset ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre