dc.contributor.advisor | Annala, Leevi | |
dc.contributor.author | Hautala, Rosa-Maria | |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T12:36:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-20T12:36:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75816 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen avulla kuinka robotteja voidaan hyödyntää opetuksessa, onko opettaja korvattavissa robotilla ja ovatko robotit opetuskäytössä olleet tehokkaita. Opetuksessa robotteja voidaan hyödyntää joko työkaluna, tai robotti voi olla oppilaan kanssa sosiaalisesti interaktiivinen. Aineiston mukaan suosituin robottisarja opetuskäytössä on Lego Mindstorms. Opettajaa robotti ei tule korvaamaan vielä hetkeen, koska tekniikka ei ole niin kehittynyttä, jotta se olisi mahdollista. Robottien tehokkuudesta opetuskäytössä ei ole varmuutta, vaikka tutkimusten tulokset vaikuttavat lupaavilta. | fi |
dc.description.abstract | In this literature review it is researched whether is it possible to utilize robots in education, or can robots replace teachers someday, and how efficient are the robots that have been already used in this purpose. In education, robots can be used as a tool for learning or as an socially interactive support for the student. According to materials, Lego Mindstormsis the most used robot kit used in education. Current technology being what it currently is,robots aren’t going to replace teachers in a while. Even though results from studies about educational robots are promising, the effiency of these robots is yet to be ensured. | en |
dc.format.extent | 24 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Robotit opetuksessa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202105203078 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | koulutus | |
dc.subject.yso | robotit | |
dc.subject.yso | robotiikka | |
dc.subject.yso | opetus | |