Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTakala, Tuomo
dc.contributor.authorSuvanto, Saara
dc.date.accessioned2021-05-20T12:10:15Z
dc.date.available2021-05-20T12:10:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75810
dc.description.abstractMuutosnopeus kiihtyy maailmassa kovaa vauhtia ja organisaatioilla on haasteita pysytellä mukana kehittyvän teknologian, globalisaation, digitalisaation ja kaikkien näiden mukana tuomien ilmiöiden mukana. Työn murros elää vahvaa vaihetta ja tämän tuomat muutokset vaikuttavat olevan vasta alussa. Vähittäiskaupan ala elää myös muutospaineessa ja kokee kovaa kilpailua kansainvälisten markkinoiden yleistyessä Suomen maaperällä. Erityisesti erikoistavarakaupan toimijat ovat viime vuosina käyneet läpi suuria strategisia muutoksia pysyäkseen markkinoilla mukana. Yksi näistä muutoksista on verkkokaupan lanseeraus osaksi liiketoimintamallia. Tässä tutkimuksessa tutkittiin juuri erikoistavarakaupan muutosprosesseja verkkokaupan perustamiseksi sekä vähittäiskaupan murroksen ilmiöitä ja sen vaikutuksia, erityisesti digitalisaation tuomia vaikutuksia. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentui kahdesta yläluokasta, organisaatiomuutos sekä vähittäiskaupan murros. Tutkimuksen aineisto kerättiin haastattelemalla seitsemää erikoistavarakaupan toimijaa keväällä 2021, joiden yritykset olivat perustaneet verkko-kaupan viimeisen kymmenen vuoden aikana osaksi liiketoimintaansa. Aineiston analyysi toteutettiin teemoittelun ja sisällönanalyysin avulla. Tutkimus osoitti, että muutosprosessit ovat olleet strategisesti merkittäviä ja verkkokaupan muutos koettiin olevan jatkuvaa. Vähittäiskaupan murroksen vaikutukset nähtiin haasteena ja etenkin digitalisaation myötä yrityksillä on vielä muutosmatkaa ja oppimista edessä.fi
dc.format.extent58
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleVähittäiskaupan murros : kivijalan ja verkkokaupan näkökulmasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105203072
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysomuutosjohtaminen
dc.subject.ysojohtaminen
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysomuutos
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.subject.ysovähittäiskauppa
dc.subject.ysoerikoistavarakauppa
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot