Esports Transmedia Universes : The Case of Overwatch
Koskimaa, R., Välisalo, T., Ruotsalainen, M., & Karhulahti, V.-M. (2021). Esports Transmedia Universes : The Case of Overwatch. In D. Y. Jin (Ed.), Global esports : Transformation of Cultural Perceptions of Competitive Gaming (pp. 149-165). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781501368745.0014
Toimittajat
Päivämäärä
2021Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© of Contributors
Julkaisija
Bloomsbury AcademicEmojulkaisun ISBN
978-1-5013-6877-6Kuuluu julkaisuun
Global esports : Transformation of Cultural Perceptions of Competitive GamingAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/72837814
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Esports fandom in the age of transmedia : the reception of the overwatch league
Ruotsalainen, Maria; Välisalo, Tanja (Universita degli Studi di Napoli "Federico II", 2021)In our article, we analyse the ways audiences engage with Overwatch esports and construct their fan relationships. We situate our research into several intersecting theoretical frames. To understand how Overwatch esports ... -
Arousal/Stress Effects of “Overwatch” eSports Game Competition in Collegiate Gamers
Kraemer, William J.; Caldwell, Lydia K.; Post, Emily M.; Beeler, Matthew K.; Emerson, Angela; Volek, Jeff S.; Maresh, Carl M.; Fogt, Jennifer S.; Fogt, Nick; Häkkinen, Keijo; Newton, Robert U.; Lopez, Pedro; Sanchez, Barbara N.; Onate, James A. (Lippincott, Williams & Wilkins; National Strength and Conditioning Association, 2022)Kraemer, WJ, Caldwell, LK, Post, EM, Beeler, MK, Emerson, A, Volek, JS, Maresh, CM, Fogt, JS, Fogt, N, Häkkinen, K, Newton, RU, Lopez, P, Sanchez, BN, and Onate, JA. Arousal/stress effects of “Overwatch” eSports game ... -
"I never gave up" : engagement with playable characters and esports players of Overwatch
Välisalo, Tanja; Ruotsalainen, Maria (ACM, 2019)Esports phenomena have grown rapidly in recent years, and so has research on the topic. Some of the research has also addressed esports fandom (see e.g. Taylor 2012). Nevertheless, studies comparing and contrasting how ... -
“Not Only for a Celebration of Competitive Overwatch but Also for National Pride” : Sportificating the Overwatch World Cup 2016
Turtiainen, Riikka; Friman, Usva; Ruotsalainen, Maria (Sage Publications, Inc., 2020) -
Tuottoisan liiketoimintamallin implementoiminen esports-organisaatiossa
Porki, Panu (2020)Tämä tutkimus analysoi esports-organisaatioiden hyväksikäyttämiä liiketoimintamalleja. Esports on urheilun sekä kilpailemisen muoto, jossa kilpailullinen videopelaaminen on organisoitu sekä kaupallistettu urheilun ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.