Legitimations of Finnish education export : exploring the plurality of guiding principles
Juusola, H., & Nokkala, T. (2022). Legitimations of Finnish education export : exploring the plurality of guiding principles. European Journal of Higher Education, 12(2), 211-227. https://doi.org/10.1080/21568235.2021.1923046
Julkaistu sarjassa
European Journal of Higher EducationPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2021 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
This paper explores the legitimation of Finnish education export (EE) activities linked to higher education institutions. As a small non-English speaking country with only recent involvement in the EE market, Finland provides an underexplored context to consider the legitimation of overseas, fee-based educational services from the perspective of EE providers. In this qualitative case study comprising two Finnish EE endeavours, we draw on convention theory to argue that the legitimation of education export is based on multiple roles of such export, not just on generating revenue for the provider institution. We show that legitimations are linked to multiple guiding principles, illustrated in our data through five themes: education for the future generations, competing institutions, localisation of education activity, project-oriented activity, and Finnishness of education export. Due to the plurality of principles, the legitimation process of EE among internal and external stakeholders includes more variation than the seemingly important market-driven logic would suggest, even if this logic has been in focus of the national higher education policy over the past decade.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
2156-8235Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/83405647
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä meitä ohjaa? : artikkelikokoelma Jyväskylässä 5.-6.9.2005 järjestetystä korkeakoulutuksen tutkimuksen IX symposiumista
Aarrevaara, Timo; Herranen, Jatta; Korkeakoulutuksen tutkimuksen symposiumi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006) -
Public to private : Narratives of change in the wake of European higher education decentralisation
Sitku, Krisztina; Ursin, Jani (Akademiai Kiado Zrt., 2023) -
An assessment of COVID-19’s impact on Finnish University Leadership
Pekkola, Elias; Siekkinen, Taru; Kujala, Emmi-Niina; Kanniainen, Jari-Pekka; Laihonen, Harri (Taylor & Francis, 2021)This article maps the management actions that Finnish universities have taken during the COVID-19 pandemic and studies how managers in Finnish higher education coped during the crisis and how they feel about it. The article ... -
Cultural responsiveness in Finnish education export : exploring curriculum localization in a primary school in Asia
Toivonen, Suvi (2020)Suomalaisen opetussuunnitelman vieminen uuteen maahan on monimutkainen prosessi ja sen lokalisoinnista paikallisia tarpeita vastaaviksi tiedetään vielä vähän. Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin kuinka koulutusvientiä, ... -
Discourses of internationalization in Finnish higher education : a critical discourse analysis of legitimation strategies used in internationalization documents
Marttinen, Kirsi (2011)Tutkielmassa tarkastellaan kansainvälistymisen diskursseja suomalaisessa korkeakoulutuksessa erilaisten korkeakoulutuksen kansainvälisyyttä käsittelevien dokumenttien kautta. Tutkimuksen analyysin kohteena ovat kolmen tahon ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.