An assessment of COVID-19’s impact on Finnish University Leadership
Pekkola, E., Siekkinen, T., Kujala, E.-N., Kanniainen, J.-P., & Laihonen, H. (2021). An assessment of COVID-19’s impact on Finnish University Leadership. Knowledge Management Research and Practice, 19(4), 510-516. https://doi.org/10.1080/14778238.2021.1906773
Julkaistu sarjassa
Knowledge Management Research and PracticeTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
This article maps the management actions that Finnish universities have taken during the COVID-19 pandemic and studies how managers in Finnish higher education coped during the crisis and how they feel about it. The article uses action mapping and a survey that was administered to top- and mid-level managers at Finnish universities, and the findings highlight the importance of collegial coordination and maintenance work abilities among managers.
Julkaisija
Taylor & FrancisISSN Hae Julkaisufoorumista
1477-8238Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/66396033
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This work was supported by the Finnish Union of University ProfessorsLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä meitä ohjaa? : artikkelikokoelma Jyväskylässä 5.-6.9.2005 järjestetystä korkeakoulutuksen tutkimuksen IX symposiumista
Aarrevaara, Timo; Herranen, Jatta; Korkeakoulutuksen tutkimuksen symposiumi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006) -
Legitimations of Finnish education export : exploring the plurality of guiding principles
Juusola, Henna; Nokkala, Terhi (Routledge, 2022)This paper explores the legitimation of Finnish education export (EE) activities linked to higher education institutions. As a small non-English speaking country with only recent involvement in the EE market, Finland ... -
Development of student leadership skills and identity : a case study at a Finnish university
Jensen, Jae (2017)The modern world is constantly changing and presents new challenges to individuals entering professional and adult life. Many scholars recognize that leadership skills are a crucial tool for solving problems in all areas ... -
University-wide, top-down curriculum reform at a Finnish university : Perceptions of the academic staff
Honkimäki, Sanna; Jääskelä, Päivikki; Kratochvil, Joachim; Tynjälä, Päivi (Routledge, 2022)This study examines academic staff’s perceptions of a university-wide, top-down curriculum reform in terms of the management of the reform, the support provided by the university’s administration, and the utilisation of ... -
KKJKT project: An investigation into crisis leadership at Finnish universities and universities of applied sciences using panel discussions and surveys
Perkins, Marc; Saarinen, Taina; Siekkinen, Taru; Laine, Kati; Minkkinen, Laura; Pekkola, Elias (University of Jyväskylä, 2024)COVID-19-pandemia osoitti, että koulutuksen jatkuvuuteen pyritään myös poikkeusoloissa, ja että koulutusjärjestelmän kriisinkestävyyttä arvostetaan. Koulutuksen kriisijohtamisen tutkimus ennen COVID-pandemiaa keskittyi ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.