Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSkippari, Mika
dc.contributor.authorSillanmäki, Emma-Kaisa
dc.date.accessioned2021-05-20T05:58:48Z
dc.date.available2021-05-20T05:58:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75770
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoituksena on tarkastella arvon yhteisluomista sekä sidosryhmien motiiveja ja tavoitteita liiketoiminnan ekosysteemeissä. Ekosysteemiä tarkastellaan tutkimuksessa Sport Fund urheilijarahaston näkökulmasta. Pyrkimyksenä on selvittää, miten sidosryhmien yhteistyö vaikuttaa yhteisarvonluontiin, mitä tavotteita eri sidosryhmät asettavat ekosysteemin toiminnallle sekä mitkä tekijät motivoivat sidosryhmiä sitoutumaan ekosysteemin toimintaan. Tutkimus toteutettiin laadullisena haastattelemalla kahdeksaa eri henkilöä Sport Fund urheilijarahaston eri sidosryhmistä. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että ekosysteemien toiminnan ja arvonluonnin kannalta olennaisimpia tekijöitä ovat vuorovaikutus, yhteiset motiivit sekä tavoitteet. Tutkimuksen tulokset pyrittiin linkittämään tutkimuskirjallisuuteen ja haastatteluiden perusteella pystyttiin löytämään yhtäläisyyksiä Sport Fund urheilijarahaston eri sidosryhmien arvoissa, tavoitteissa ja motiiveissa. Sidosryhmien arvoista nousi esiin yhdessä tekeminen, suomalaisen urheilun kehittämien sekä innovatiivisuus ja oppiminen. Merkittävimpiä tavoitteita olivat urheilijoiden yhteiskunnallisen aseman kehittäminen sekä uudenlaisten kumppanuuksien muodostaminen. Yhteiskuntavastuullisuus, kehittäminen sekä Sport Fundin tuomat kumppanuudet nousivat puolestaan tärkeimmiksi motiiveiksi osallistua urheilijarahaston toimintaan. Suurimpia eroavaisuuksia haastatteluiden vastauksissa löydettiin muiden sidosryhmien ja urheilijoiden välillä.fi
dc.format.extent81
dc.language.isofi
dc.titleArvon yhteisluonti, motiivit ja tavoitteet liiketoiminnan ekosysteemeissä : case Sport Fund
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105203032
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysosidosryhmät
dc.subject.ysoekosysteemit
dc.subject.ysourheilu
dc.subject.ysoarvonluonti
dc.subject.ysosponsorointi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot