Digitaaliset työkalut yliopiston kieltenopetuksessa
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä tutkielmassa selvitetään, miten digitalisaatio näkyy tämän päivän yliopiston
kieltenopetuksessa. Tutkimustuloksia voidaan hyödyntää opetuksen kehittämiseen, sillä
ne antavat vastauksia siihen, miten tietotekniikan soveltamisella saavutettavissa oleva tutkittu
pedagoginen hyöty toteutuu tällä hetkellä kieltenopetuksessa käytössä olevilla digitaalisilla
työkaluilla sekä millaisilla työkaluilla hyödyt ovat parhaiten saavutettavissa. Tutkimus on toteutettu
kirjallisuuskatsauksena. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että digitaaliset
työkalut ovat tärkeä lisä nykyajan kieltenopetuksessa, mutta ne eivät ainakaan toistaiseksi
ole täysin korvaamassa perinteistä lähiopetusta, varsinkaan vuorovaikutuksen osalta. This thesis investigates how digitalization appears in today’s university language
teaching. The results can be used to improve teaching as they show how the researched
pedagogical benefits achievable through the use of ICT are realized with the digital tools currently
used in language teaching and with which tools the benefits can best be achieved. The
thesis is carried out as a literature review. According to the research results, the digital tools
are important addition to the language teaching of today, but they are not at least for the time
being, fully replacing traditional face-to-face teaching, especially in terms of interaction.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5319]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022) -
Enhancing web course design using action research
Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010) -
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
Kohti uutta verkko-opetusta : kuinka kehitetään verkko-opetusta Etelä-Savon ammattiopistossa
Flinkman, Jorma (2021)Tässä toimintatutkimuksen keinoin toteutetussa koulutusteknologian alaan kuuluvassa tutkimuksessa käsitellään Etelä-Savon ammattiopistossa (Esedu) vuonna 2020 tehtyä verkko-opetuksen kehitystyötä. Verkko-opetuksen merkitys ... -
Kehittämistutkimus : yksilöllisen oppimisen kehittäminen, case TVT
Mattila, Heikki (2022)Tutkimuksen aiheena oli kehittää tieto- ja viestintätekniikan (TVT) opiskelua tukevaa opiskelumateriaalia. Kohderyhmänä olivat ammatillisessa koulutuksessa opiskelevat nuoret ja aikuiset. Tavoitteena oli luoda toimivia, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.