Show simple item record

dc.contributor.advisorDlaske, Kati
dc.contributor.authorKorhonen, Elvira
dc.date.accessioned2021-04-23T06:01:05Z
dc.date.available2021-04-23T06:01:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75168
dc.description.abstractKestävä kehitys on yksi merkittävimmistä ja tärkeimmistä teemoista ilmastonmuutoksen ja ympäristötietoisuuden kasvaessa. Kestävän kehityksen yhteys talouteen ja niiden rinnakkaisvaikutukset koskevat myös yrityksiä ja niiden toimia. Näin ollen nykyisin kestävä kehitys onkin suuressa roolissa organisaatioiden yrityskuvan ja yrityksen identiteetin muodostamisessa. Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan Zalandon mainosvideota ja siinä esiintyviä argumentteja kestävään kehitykseen ja Zalandon yritysidentiteetin muodostumiseen liittyen. Tutkielman aineistona käytetään Zalandon mainosvideota, jossa tuodaan esille Zalandon kestävän kehityksen tavoitteita ja eri keinoja kyseisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Teoreettisena viitekehyksenä analyysin tekemisessä käytetään diskurssianalyysiä ja tutkimuksen pääpainopisteenä ovat mainosvideon argumentaatiokeinot. Tavoitteena on selvittää, millaisia argumentaatiokeinoja videossa ilmenee ja kuinka niillä pyritään vaikuttamaan sekä muodostamaan yrityskuvaa. Tässä työssä keskitytään pääosin videon kielellisiin keinoihin, mutta huomioidaan myös visuaalisia keinoja, sillä niillä on painoarvoa merkitysten muodostamisessa. Tutkielmassa ilmeni, kuinka moninaisia kielellisiä ja visuaalisia argumentaatiokeinoja videossa hyödynnetään. Näiden keinojen avulla katsoja pyritään vakuuttamaan Zalandon kestävästä yrityskuvasta ja kestävää yritysidentiteettiä muodostetaan. Lisäksi aineiston analyysistä käy ilmi, kuinka videon visuaaliset vaikutuskeinot tukevat kielellistä argumentointia.fi
dc.format.extent32
dc.language.isode
dc.subject.otherargumentaatio
dc.subject.otheryritysidentiteetti
dc.titleDiskursanalyse der Konstruktion der nachhaltigen Unternehmensidentität durch Argumentation im Werbevideo von Zalando
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202104232465
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineSaksan kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineGerman Language and Cultureen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi308
dc.subject.ysomainokset
dc.subject.ysokestävä kehitys
dc.subject.ysodiskurssintutkimus
dc.subject.ysosaksan kieli


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record