Diskursanalyse der Konstruktion der nachhaltigen Unternehmensidentität durch Argumentation im Werbevideo von Zalando
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Kestävä kehitys on yksi merkittävimmistä ja tärkeimmistä teemoista ilmastonmuutoksen ja ympäristötietoisuuden kasvaessa. Kestävän kehityksen yhteys talouteen ja niiden rinnakkaisvaikutukset koskevat myös
yrityksiä ja niiden toimia. Näin ollen nykyisin kestävä kehitys onkin suuressa roolissa organisaatioiden
yrityskuvan ja yrityksen identiteetin muodostamisessa.
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan Zalandon mainosvideota ja siinä esiintyviä argumentteja kestävään kehitykseen ja Zalandon yritysidentiteetin muodostumiseen liittyen. Tutkielman aineistona käytetään
Zalandon mainosvideota, jossa tuodaan esille Zalandon kestävän kehityksen tavoitteita ja eri keinoja kyseisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Teoreettisena viitekehyksenä analyysin tekemisessä käytetään diskurssianalyysiä ja tutkimuksen pääpainopisteenä ovat mainosvideon argumentaatiokeinot. Tavoitteena on selvittää, millaisia argumentaatiokeinoja videossa ilmenee ja kuinka niillä pyritään vaikuttamaan sekä muodostamaan yrityskuvaa. Tässä työssä keskitytään pääosin videon kielellisiin keinoihin, mutta huomioidaan myös visuaalisia keinoja, sillä niillä on painoarvoa merkitysten muodostamisessa. Tutkielmassa ilmeni, kuinka moninaisia kielellisiä ja visuaalisia argumentaatiokeinoja videossa hyödynnetään. Näiden keinojen avulla katsoja pyritään vakuuttamaan Zalandon kestävästä yrityskuvasta ja kestävää yritysidentiteettiä muodostetaan. Lisäksi aineiston analyysistä käy ilmi, kuinka videon visuaaliset
vaikutuskeinot tukevat kielellistä argumentointia.
...


Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4424]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
„P.S. ich Lidl dich“ : Diskursanalyse der intertextuellen und narrativen Elemente eines Werbespots
Vartiainen, Maria (2020)Nykypäivänä mainokset ovat yhä näkyvämpi osa yhteiskunnassa ja ihmisten arkipäivässä. Mainosten tehtävänä on välittää tietoa, mutta niiden avulla pyritään vaikuttamaan ihmisiin ja heidän käyttäytymiseensä. Mainokset ovatkin ... -
„Ich bin dein Plastikmüll“ : Multimodale Diskursanalyse eines Werbevideos von WWF Deutschland
Peltonen, Sofia (2020)Ilmastonmuutos ja ympäristön tila ovat viime vuosina olleet laajan keskustelun kohteina. Erityisesti huomiota on herättänyt IPPC:n (Intergovernmental Panel on Climate Change) lokakuussa 2018 julkaisema raportti ilmastonmuutoksen ... -
La représentation du développement durable dans le blog Smogey
Kyllönen, Emmi (2021)Tutkimuksessani käsittelen kestävästä kehityksestä luotua kuvaa. Analysoitavaksi materiaaliksi olen valinnut Smogey -ekoalustan blogin kestävästä kehityksestä. Tavoitteeni on analysoida, kuinka kirjoittaja luo representaation ... -
”Ostaako ministeri suomalaista?” : eduskunnan ja Euroopan parlamentin keskustelut maatalouspolitiikasta
Valjakka, Olli (2019)Tutkielmassa tutkitaan modernia maatalouspolitiikan puhetta parlamentaarisessa retoriikassa. Aineistona ovat kaksi maatalouspolitiikkaa käsittelevää parlamentin keskustelua eduskunnasta ja Euroopan parlamentista. Vaikka ... -
Discours de durabilité sur les sites Internet de deux entreprises finlandaises
Suomäki, Annariina (2022)Tämän tutkimuksen aiheena on yritysten kestävän kehityksen markkinointi kielellisin keinoin. Ilmastonmuutos huolettaa ihmisiä ja he pyrkivät omilla valinnoillaan suosimaan ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja. Tämä on ...