University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Diskursanalyse der Konstruktion der nachhaltigen Unternehmensidentität durch Argumentation im Werbevideo von Zalando

Thumbnail
View/Open
322.3 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Korhonen, Elvira
Date
2021
Discipline
Saksan kieli ja kulttuuriGerman Language and Culture
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Kestävä kehitys on yksi merkittävimmistä ja tärkeimmistä teemoista ilmastonmuutoksen ja ympäristötietoisuuden kasvaessa. Kestävän kehityksen yhteys talouteen ja niiden rinnakkaisvaikutukset koskevat myös yrityksiä ja niiden toimia. Näin ollen nykyisin kestävä kehitys onkin suuressa roolissa organisaatioiden yrityskuvan ja yrityksen identiteetin muodostamisessa. Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan Zalandon mainosvideota ja siinä esiintyviä argumentteja kestävään kehitykseen ja Zalandon yritysidentiteetin muodostumiseen liittyen. Tutkielman aineistona käytetään Zalandon mainosvideota, jossa tuodaan esille Zalandon kestävän kehityksen tavoitteita ja eri keinoja kyseisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Teoreettisena viitekehyksenä analyysin tekemisessä käytetään diskurssianalyysiä ja tutkimuksen pääpainopisteenä ovat mainosvideon argumentaatiokeinot. Tavoitteena on selvittää, millaisia argumentaatiokeinoja videossa ilmenee ja kuinka niillä pyritään vaikuttamaan sekä muodostamaan yrityskuvaa. Tässä työssä keskitytään pääosin videon kielellisiin keinoihin, mutta huomioidaan myös visuaalisia keinoja, sillä niillä on painoarvoa merkitysten muodostamisessa. Tutkielmassa ilmeni, kuinka moninaisia kielellisiä ja visuaalisia argumentaatiokeinoja videossa hyödynnetään. Näiden keinojen avulla katsoja pyritään vakuuttamaan Zalandon kestävästä yrityskuvasta ja kestävää yritysidentiteettiä muodostetaan. Lisäksi aineiston analyysistä käy ilmi, kuinka videon visuaaliset vaikutuskeinot tukevat kielellistä argumentointia. ...
Keywords
argumentaatio yritysidentiteetti mainokset kestävä kehitys diskurssintutkimus saksan kieli
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202104232465

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4424]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • „P.S. ich Lidl dich“ : Diskursanalyse der intertextuellen und narrativen Elemente eines Werbespots 

    Vartiainen, Maria (2020)
    Nykypäivänä mainokset ovat yhä näkyvämpi osa yhteiskunnassa ja ihmisten arkipäivässä. Mainosten tehtävänä on välittää tietoa, mutta niiden avulla pyritään vaikuttamaan ihmisiin ja heidän käyttäytymiseensä. Mainokset ovatkin ...
  • „Ich bin dein Plastikmüll“ : Multimodale Diskursanalyse eines Werbevideos von WWF Deutschland 

    Peltonen, Sofia (2020)
    Ilmastonmuutos ja ympäristön tila ovat viime vuosina olleet laajan keskustelun kohteina. Erityisesti huomiota on herättänyt IPPC:n (Intergovernmental Panel on Climate Change) lokakuussa 2018 julkaisema raportti ilmastonmuutoksen ...
  • La représentation du développement durable dans le blog Smogey 

    Kyllönen, Emmi (2021)
    Tutkimuksessani käsittelen kestävästä kehityksestä luotua kuvaa. Analysoitavaksi materiaaliksi olen valinnut Smogey -ekoalustan blogin kestävästä kehityksestä. Tavoitteeni on analysoida, kuinka kirjoittaja luo representaation ...
  • ”Ostaako ministeri suomalaista?” : eduskunnan ja Euroopan parlamentin keskustelut maatalouspolitiikasta 

    Valjakka, Olli (2019)
    Tutkielmassa tutkitaan modernia maatalouspolitiikan puhetta parlamentaarisessa retoriikassa. Aineistona ovat kaksi maatalouspolitiikkaa käsittelevää parlamentin keskustelua eduskunnasta ja Euroopan parlamentista. Vaikka ...
  • Discours de durabilité sur les sites Internet de deux entreprises finlandaises 

    Suomäki, Annariina (2022)
    Tämän tutkimuksen aiheena on yritysten kestävän kehityksen markkinointi kielellisin keinoin. Ilmastonmuutos huolettaa ihmisiä ja he pyrkivät omilla valinnoillaan suosimaan ympäristöystävällisempiä vaihtoehtoja. Tämä on ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre