Maamme seminaarien varsinaisen opettajakoulutuksen synty ja kehittyminen viime vuosisadalla : 2, Didaktinen osa
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä Studies in Education, Psychology and Social ResearchTekijät
Päivämäärä
1964Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Jyväskylän yliopisto omalla polullaan
Valtonen, Heli (Keskisuomalainen osakunta, 2021) -
Tarvitaanko ainedidaktikkoja?
Kallio, Manne; Kallioniemi, Arto; Mäntylä, Terhi; Routarinne, Sara (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2022) -
Opetussuunnitelma ja muuttuva musiikinopetus
Suomi, Henna (Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)Kasvatustyön avulla on pyritty aina vaikuttamaan seuraavaan sukupolveen, siirtämään jälkeläisille hyväksi koettu arvomaailma sekä toteuttamaan tavoitteita ja ihanteita, jotka ovat eri aikakausina vaihdelleet suurestikin. ... -
Mitä luokanopettaja ei opi Jyväskylän yliopistossa? : luokanopettajien kokemuksia työelämästä
Parkkonen, Susanna (2021)Opintojen viimeisen vuoden aikana useat luokanopettajaopiskelijat ”heräävät” siihen, että heidän tulisi näillä tiedoilla ja taidoilla lähteä kantamaan opetuksellinen vastuu luokallisesta oppilaita. Onko jotain, mitä en ... -
Metamorfoosi : välähdyksiä koulutuksen muutoksesta
Naukkarinen, Aimo; Rautiainen, Matti (Jyväskylän yliopisto, 2020)Teknisesti helppo, mutta sosiaalisesti erittäin monimutkainen. Näin kiteytti Michael Fullan (1995) koulutuksen muutosta koskevan ydinsanomansa teoksessaan The New Meaning of Educational Change. Tarkastelemme tässä artikkelissa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.