Kansallinen lukutaitostrategia lukutaitotyön tueksi
Sulkunen, S., & Lumme, P. (2021). Kansallinen lukutaitostrategia lukutaitotyön tueksi. Kielikukko, 41(1), 30-32. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2021/08/Kielikukko_1_2021.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Finra ry
Suomessa laaditaan kansallinen lukutaitostrategia, joka viitoittaa tulevien vuosien lukutaitotyötä kansallisella ja paikallisella tasolla. Opetushallitus on asettanut lukutaitostrategian työstämistä varten ohjaus- ja projektiryhmät, joiden työ on alkanut vuoden alussa ja valmistuu syksyllä 2021. Kansallisessa lukutaitostrategiassa päivitetään ja tarkennetaan aiempia lukutaidon suuntaviivoja, jotka lukutaitofoorumi julkaisi vuonna 2018.
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2021/08/Kielikukko_1_2021.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/51781210
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
National identity in the internationalization context : a case study with Harvia Sauna & Spa
Fix, Nathaniel (2022). -
Nuottien lukemisen strategiat musiikin alakohtaisina tekstikäytänteinä
Suhonen, Rosariina (2019)Tässä kandidaatintutkielmassani tarkastelen nuottien lukemisen strategioita musiikin oppiaineen alakohtaisina tekstikäytänteinä ja niiden yhteyksiä yleisiin lukemisen strategioihin. Nykyisissä Perusopetuksen opetussuunnitelman ... -
Improving students’ critical reading and multiliteracy skills : a material package
Pyöriä, Joni (2020)Uudet lukion opetussuunnitelman perusteet julkaistiin syksyllä 2019. Uudessa opetussuunnitelmassa painotetaan monilukutaitoa ja kriittistä lukutaitoa oppiaineesta riippumatta ja rohkaistaan oppiainerajat ylittävään opetukseen. ... -
Aikuiset S2-lukutaito-oppijat digitaalisten tekstien äärellä
Törmänen, Sanni (2021)Tutkielmassani tarkastelen aikuisten S2-lukutaito-oppijoiden digitaalisia tekstitaitoja, jotka ovat tämän päivän tietoyhteiskunnassa perinteisen luku- ja kirjoitustaidon ohella tärkeitä kansalaistaitoja. Aikuiset ... -
Note the modes! : a multiliteracies material package for an English module
Pitkäranta, Ella (2022)Ensimmäinen monilukutaidon määritelmä pohjaa The New London Groupin (2000) artikkeliin, jonka mukaan monilukutaito tarkoittaa tulevaisuuden kannalta välttämätöntä multimodaalista lukutaitoa. Nykyään termillä viitataan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.