Now showing items 1-20 of 48

    • Bloodless but deadly : Information warfare in Russian military science research 

      Puurunen, Mari (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
      This report examines the terminology of Russian information warfare from the annexation of Crimea and the start of the war in Eastern Ukraine until 2023. The report is based on the analysis of articles on information warfare ...
    • Verkostoselvitys jatkuvasta oppimisesta urheiluvalmennuksessa : Urheiluvalmennuksen alan koulutuksen järjestäjien näkemyksiä ja kokemuksia 

      Rouvali, Tuomas; Kirjavainen, Anna; Hyvönen, Pauliina; Varjus, Riikka; Kalpala, Jarna; Koukku, Noora; Ihalainen, Johanna (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
      Verkostosta voimaa – Jatkuva oppiminen urheiluvalmennuksen alalla (JOUVA) -hankkeen verkostoselvityksessä selvitettiin urheiluvalmennuksen alan toisen asteen ja korkea-asteen koulutuksen järjestäjien näkemyksiä ja kokemuksia ...
    • Híd a bölcsészettudományok és a természettudományok között : SCISSORS-projekt 

      Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk, Karolina; Csizmazia, Katalin; Valovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
      Az oktatás iránt érdeklődő olvasóként Ön is tudja, hogy a természettudományos oktatás több, mint a tudományos fogalmak és elméletek tanítása. A tanulók kíváncsiságának, motivációjának és kritikai gondolkodásának ápolásáról ...
    • Bridging Humanities and Science Education : The SCISSORS Project 

      Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk , Karolina; Csizmazia, Katalin; Valovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
      As a reader, interested in education, you know that science education is more than just teaching scientific concepts and theories. It is about nurturing the students’ curiosity, motivation, and critical thinking skills. ...
    • Połączenie edukacji humanistycznej i ścisłej : Projekt SCISSORS 

      Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk, Karolina; Csizmazia, Katalin; Valvovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
      Jako czytelnik zainteresowany edukacją wiesz, że edukacja naukowa to coś więcej niż tylko nauczanie pojęć i teorii naukowych. Chodzi o pielęgnowanie ciekawości, motywacji i umiejętności krytycznego myślenia uczniów. Czy ...
    • Turun yliopiston hiili- ja luontojalanjälki 

      Vainio, Veera; Kotiaho, Janne S.; Mäkinen, Jutta; Ollikainen, Laura; Pokkinen, Krista; Räikkönen, Juulia; Siika-aho, Petteri; Sääksjärvi, Ilari E.; Wahlsten, Aliisa; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      Tässä hankkeessa selvitettiin Turun yliopiston merkittävimpien toimintojen hiili- ja luontojalanjälki vuodelle 2022 Turun ja Jyväskylän yliopistojen välisenä yhteistyönä. Laskentamenetelmä perustuu EXIOBASE-, LC-IMPACT- ...
    • MEANWELL: Meaningful work as a source of well-being : Research and development project description 

      Markkula, Sanna; Konsti, Sanna; Rantanen, Johanna (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      MEANWELL project was implemented by the Department of Psychology at the University of Jyväskylä and funded by the Finnish Work Environment Fund (project number 210129). The project developed an operating model to support ...
    • Veretöntä mutta tappavaa: Informaatiosodankäynti venäläisessä sotatieteellisessä tutkimuksessa 

      Puurunen, Mari (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      Tässä raportissa selvitetään venäläistä informaatiosodankäynnin termistöä Krimin valtauksen ja Itä-Ukrainan sodan alkamisesta vuoteen 2023 asti. Raportti perustuu kahden merkittävimmän venäläisen sotatieteellisen julkaisun, ...
    • Merkityksellisestä työstä hyvinvointia organisaatioille : MEANWELL-hankkeen loppuraportti 

      Johanna Rantanen; Markkula, Sanna; Konsti, Sanna; Kiuru, Noona; Mauno, Saija; Feldt, Taru (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      MEANWELL project was implemented by the Department of Psychology at the University of Jyväskylä and funded by the Finnish Work Environment Fund (project number 210129). The project developed operating models to support ...
    • POLKU 2.0 -työn juurruttaminen ja vaikutusten arviointi 

      Kuula, Anna-Stina; Ruth-Viitanen, Mira; Aaltonen, Alisa; Mannila, Birgitta; Puurtinen , Mikael; Nikkanen, Meri; Vallius, Elisa (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      POLKU 2.0 -hankkeen toteutus alkoi syksyllä 2021 lähtötilanteen kartoituksella mukana oleville oppilaitoksille. Kartoituksen tavoitteena oli tukea niin hankkeen toteutusta, kuin sen tulosten juurruttamista ja käyttöön ...
    • POLKU 2.0 Lähtökohta-analyysi 

      Kuula, Anna-Stina; Ruth-Viitanen , Mira; Aaltonen, Alisa (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      Tämä lähtökohta-analyysiraportti on tuotettu POLKU 2.0 -hankkeessa elokuussa 2023 ja sen on tarkoitus toimia tukena erilaista oppilaitosyhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia suunnitteleville tahoille. Raportti ...
    • Median pelisäännöt 

      Kuutti, Heikki (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      The online publication examines the implementation of freedom of speech and the requirements set for editorial work based on selected legal cases and the decisions of Council for Mass Media in Finland, which evaluates the ...
    • Grassroots-toiminta suomalaisessa jalkapallossa ja futsalissa 

      Szerovay, Mihaly; Sopanen, Taneli; Louste, Henri; Kurkaa, Paavo; Haanpää, Jarno; Rinnetmäki, Veli-Matti; Keski-Loppi, Lasse (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      The purpose of this report is to establish a common understanding and definition about grassroots activities in Finnish football. The focus is on the activities that reach out to new players. Another objective is to deepen ...
    • Sensitiivisiä terveystietoja käsittelevien yhteistyötutkimusten toimintamallin kehittäminen ja pilotointi LaVirE-tutkimuksen avulla 

      Kuutti, Mari A.; Kärkkäinen, Minta; Aukee, Pauliina; Laakkonen, Eija K. (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      Sensitive personal data, such as information regarding health or illness, may be processed in some circumstances without the separate consent of the individual. Conducting scientific research counts as a sufficient ...
    • Carbon and Biodiversity Footprint of the City of Tampere 

      Pokkinen, Krista; Kotiaho , Janne S.; Nieminen, Emmi; Ollikainen, Laura; Peura, Maiju; Pykäläinen, Essi; Savolainen, Väinö; Tuunanen, Silja; Vainio, Veera; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      The four most serious existential risks for humanity are the failure to mitigate and adapt to climate change and biodiversity loss, and the natural disasters and extreme weather conditions that are becoming more common all ...
    • Tampereen kaupungin hiili- ja luontojalanjälki 

      Pokkinen, Krista; Kotiaho, Janne S.; Nieminen, Emmi; Ollikainen, Laura; Peura, Maiju; Pykäläinen, Essi; Savolainen, Väinö; Tuunanen, Silja; Vainio, Veera; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
      The four most serious existential risks for humanity are the failure to mitigate and adapt to climate change and biodiversity loss, and the natural disasters and extreme weather conditions that are becoming more common all ...
    • Research Assessment Exercise 2023 : A Report 

      Lyytinen, Anne; Oksanen, Tuula (Jyväskylän yliopisto, 2023)
      In 2023, the University of Jyväskylä conducted a comprehensive assessment of its research activities over the period from 2018 to 2022, with the faculties acting as the units of assessment. Independent institutes were ...
    • Covid-19 Voices in Finnish News Media in the Global Context : A Comparative Study of News Media’s Roles in Pandemic Communications and Public Perceptions across Six Countries 

      Valentini, Chiara; Badham, Mark; Mykkänen, Markus (Jyväskylän yliopisto, 2023)
      This project investigated issues pertaining to COVID-19 related communications by different social actors, such as governments, news media, health authorities, experts, business organizations, and their impact on the general ...
    • Koululaisten terveys ja muuttuvat haasteet 2022 : WHO-Koululaistutkimus 40 vuotta 

      Gustafsson, Jasmine; Kulmala, Markus; Lahti, Henri; Lyyra, Nelli; Markkanen, Ilona; Ng, Kwok; Ojala, Kristiina; Paakkari, Leena; Paakkari, Olli; Puupponen, Maija; Simonsen, Nina; Tynjälä, Jorma; Villberg, Jari; Välimaa, Raili (Jyväskylän yliopisto, 2023)
      WHO-Koululaistutkimus on Suomessa käytetty nimi Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) -tutkimukselle, jonka kyselyyn vastasi 11-, 13- ja 15-vuotiaita koululaisia yli 50 maasta aineistokeräyksessä 2021/2022. ...
    • Yliopistokoulutuksen työelämäyhteistyö uudistuvassa sote-kentässä 

      Hakala, Jasmin; Sivula, Sini (Jyväskylän yliopisto, 2023)
      Työelämäyhteistyö ja käytännön opetus psykologian ja sosiaalityön koulutusaloilla valmistavat opiskelijoita tulevaan ammattiin aloille, joilla on jatkuva osaajatarve. Raportissa kuvataan Jyväskylän yliopiston psykologian ...