JYU Reports on vuonna 2021 perustettu avoin, Jyväskylän yliopiston kaikille yksiköille tarkoitettu verkkojulkaisusarja, jossa julkaistaan muun muassa erilaisten tutkimushankkeiden väli- ja loppuraportteja. ISSN 2737-0046. Julkaisija: Avoimen tiedon keskus, Jyväskylän yliopisto. - An open online publication series for reports produced in JYU. Publisher: Open Science Centre, University of Jyväskylä.

Lisätietoja JYU Reports -sarjasta/ More information about the JYU Reports series

Uusimmat aineistot

  • JYU.WELL hyvinvoinnin tutkimuksen viestinnän ja vaikuttavuuden kehittäjänä 

    Akselin, Iida; Heiskanen, Sofia; Kilpinen, Aijaleena; Lehtonen, Oona; Luotonen, Joona; Pohjola, Anna; Ratilainen, Nelli; Rautiainen, Ida; Ruohonen, Teemu; Uusipaavalniemi, Jenika (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Tutkimuksen vaikuttavuus on noussut keskeiseksi keskustelunaiheeksi niin tieteellisen yhteisön kuin päätöksentekijöiden keskuudessa. Tiedeviestinnällä on merkittävä rooli tieteellisen tiedon saavutettavuuden parantamisessa, ...
  • Saavutettavuuden ja yhdenvertaisuuden edistäminen sosiaalityön koulutuksessa : Toimenpiteet maahanmuuttaneiden tavoittamisen, pääsyn ja opintojen aikaisen tuen muotojen kehittämiseksi 

    Virtanen, Aija (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Koulutus- ja työmarkkinat ovat eriytyneet. Maahanmuuttaneiden on vaikea työllistyä korkeakoulututkintoa edellyttäviin, kielellisesti vaativiin sote-alan asiantuntijatehtäviin. Erityisesti sosiaalityössä on tunnistettu tarve ...
  • Varhaiskasvatuksen opettajaopintoihin ja varhaiskasvatusalaan sitoutuminen 

    Koivusalo , Elina; Alasuutari, Maarit (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Tämä raportti esittelee Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittaman ja Jyväskylän yliopiston toteuttaman Varhaiskasvatuksen opettajaopintoihin ja varhaiskasvatusalaan sitoutuminen (SIMO) -hankkeen kyselytutkimuksen tuloksia. ...
  • Samat tavat, erilaiset tarinat – Suomalaisten pelaajien urheilupolut Jalkapallon A-maajoukkueeseen – Similar Practices, Different Stories – Finnish Players' Sporting Paths to the Senior National Football Team 

    Szerovay, Mihaly; Hölttä, Alexander; Paananen, Markus; Louste, Henri; Koski, Samu; Rantala, Juho; Niku, Jenni (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    Suomalaisen jalkapallon ja futsalin vuosien 2025–2028 strategian keskeisiä tavoitteita ovat pelaajien murtautuminen kansainväliselle huipulle sekä maajoukkueiden menestyminen arvokisoissa. Strategisten tavoitteiden ...
  • Bloodless but deadly : Information warfare in Russian military science research 

    Puurunen, Mari (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    This report examines the terminology of Russian information warfare from the annexation of Crimea and the start of the war in Eastern Ukraine until 2023. The report is based on the analysis of articles on information warfare ...
  • Verkostoselvitys jatkuvasta oppimisesta urheiluvalmennuksessa : Urheiluvalmennuksen alan koulutuksen järjestäjien näkemyksiä ja kokemuksia 

    Rouvali, Tuomas; Kirjavainen, Anna; Hyvönen, Pauliina; Varjus, Riikka; Kalpala, Jarna; Koukku, Noora; Ihalainen, Johanna (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Verkostosta voimaa – Jatkuva oppiminen urheiluvalmennuksen alalla (JOUVA) -hankkeen verkostoselvityksessä selvitettiin urheiluvalmennuksen alan toisen asteen ja korkea-asteen koulutuksen järjestäjien näkemyksiä ja kokemuksia ...
  • Híd a bölcsészettudományok és a természettudományok között : SCISSORS-projekt 

    Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk, Karolina; Csizmazia, Katalin; Valovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Az oktatás iránt érdeklődő olvasóként Ön is tudja, hogy a természettudományos oktatás több, mint a tudományos fogalmak és elméletek tanítása. A tanulók kíváncsiságának, motivációjának és kritikai gondolkodásának ápolásáról ...
  • Bridging Humanities and Science Education : The SCISSORS Project 

    Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk , Karolina; Csizmazia, Katalin; Valovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    As a reader, interested in education, you know that science education is more than just teaching scientific concepts and theories. It is about nurturing the students’ curiosity, motivation, and critical thinking skills. ...
  • Połączenie edukacji humanistycznej i ścisłej : Projekt SCISSORS 

    Tuba, Orsolya; Fenyvesi, Kristóf; Sinnemäki, Jukka; Mäki-Kuutti, Matias; Yada, Takumi; Hofman, Agata; Melańczuk, Karolina; Csizmazia, Katalin; Valvovics, Ágnes; Suhajda, Virág; Suhajda, Etelka (Jyväskylän Yliopisto, 2024)
    Jako czytelnik zainteresowany edukacją wiesz, że edukacja naukowa to coś więcej niż tylko nauczanie pojęć i teorii naukowych. Chodzi o pielęgnowanie ciekawości, motywacji i umiejętności krytycznego myślenia uczniów. Czy ...
  • Turun yliopiston hiili- ja luontojalanjälki 

    Vainio, Veera; Kotiaho, Janne S.; Mäkinen, Jutta; Ollikainen, Laura; Pokkinen, Krista; Räikkönen, Juulia; Siika-aho, Petteri; Sääksjärvi, Ilari E.; Wahlsten, Aliisa; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    Tässä hankkeessa selvitettiin Turun yliopiston merkittävimpien toimintojen hiili- ja luontojalanjälki vuodelle 2022 Turun ja Jyväskylän yliopistojen välisenä yhteistyönä. Laskentamenetelmä perustuu EXIOBASE-, LC-IMPACT- ...
  • MEANWELL: Meaningful work as a source of well-being : Research and development project description 

    Markkula, Sanna; Konsti, Sanna; Rantanen, Johanna (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    MEANWELL project was implemented by the Department of Psychology at the University of Jyväskylä and funded by the Finnish Work Environment Fund (project number 210129). The project developed an operating model to support ...
  • Veretöntä mutta tappavaa: Informaatiosodankäynti venäläisessä sotatieteellisessä tutkimuksessa 

    Puurunen, Mari (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    Tässä raportissa selvitetään venäläistä informaatiosodankäynnin termistöä Krimin valtauksen ja Itä-Ukrainan sodan alkamisesta vuoteen 2023 asti. Raportti perustuu kahden merkittävimmän venäläisen sotatieteellisen julkaisun, ...
  • Merkityksellisestä työstä hyvinvointia organisaatioille : MEANWELL-hankkeen loppuraportti 

    Johanna Rantanen; Markkula, Sanna; Konsti, Sanna; Kiuru, Noona; Mauno, Saija; Feldt, Taru (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    MEANWELL project was implemented by the Department of Psychology at the University of Jyväskylä and funded by the Finnish Work Environment Fund (project number 210129). The project developed operating models to support ...
  • POLKU 2.0 -työn juurruttaminen ja vaikutusten arviointi 

    Kuula, Anna-Stina; Ruth-Viitanen, Mira; Aaltonen, Alisa; Mannila, Birgitta; Puurtinen , Mikael; Nikkanen, Meri; Vallius, Elisa (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    POLKU 2.0 -hankkeen toteutus alkoi syksyllä 2021 lähtötilanteen kartoituksella mukana oleville oppilaitoksille. Kartoituksen tavoitteena oli tukea niin hankkeen toteutusta, kuin sen tulosten juurruttamista ja käyttöön ...
  • POLKU 2.0 Lähtökohta-analyysi 

    Kuula, Anna-Stina; Ruth-Viitanen , Mira; Aaltonen, Alisa (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    Tämä lähtökohta-analyysiraportti on tuotettu POLKU 2.0 -hankkeessa elokuussa 2023 ja sen on tarkoitus toimia tukena erilaista oppilaitosyhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia suunnitteleville tahoille. Raportti ...
  • Median pelisäännöt 

    Kuutti, Heikki (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    The online publication examines the implementation of freedom of speech and the requirements set for editorial work based on selected legal cases and the decisions of Council for Mass Media in Finland, which evaluates the ...
  • Grassroots-toiminta suomalaisessa jalkapallossa ja futsalissa 

    Szerovay, Mihaly; Sopanen, Taneli; Louste, Henri; Kurkaa, Paavo; Haanpää, Jarno; Rinnetmäki, Veli-Matti; Keski-Loppi, Lasse (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    The purpose of this report is to establish a common understanding and definition about grassroots activities in Finnish football. The focus is on the activities that reach out to new players. Another objective is to deepen ...
  • Sensitiivisiä terveystietoja käsittelevien yhteistyötutkimusten toimintamallin kehittäminen ja pilotointi LaVirE-tutkimuksen avulla 

    Kuutti, Mari A.; Kärkkäinen, Minta; Aukee, Pauliina; Laakkonen, Eija K. (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    Sensitive personal data, such as information regarding health or illness, may be processed in some circumstances without the separate consent of the individual. Conducting scientific research counts as a sufficient ...
  • Carbon and Biodiversity Footprint of the City of Tampere 

    Pokkinen, Krista; Kotiaho , Janne S.; Nieminen, Emmi; Ollikainen, Laura; Peura, Maiju; Pykäläinen, Essi; Savolainen, Väinö; Tuunanen, Silja; Vainio, Veera; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    The four most serious existential risks for humanity are the failure to mitigate and adapt to climate change and biodiversity loss, and the natural disasters and extreme weather conditions that are becoming more common all ...
  • Tampereen kaupungin hiili- ja luontojalanjälki 

    Pokkinen, Krista; Kotiaho, Janne S.; Nieminen, Emmi; Ollikainen, Laura; Peura, Maiju; Pykäläinen, Essi; Savolainen, Väinö; Tuunanen, Silja; Vainio, Veera; El Geneidy, Sami (Jyväskylän yliopisto, 2024)
    The four most serious existential risks for humanity are the failure to mitigate and adapt to climate change and biodiversity loss, and the natural disasters and extreme weather conditions that are becoming more common all ...

Näytä lisää