POLKU 2.0 Lähtökohta-analyysi
Julkaistu sarjassa
JYU ReportsPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Kirjoittajat ja Jyväskylän yliopisto
Tämä lähtökohta-analyysiraportti on tuotettu POLKU 2.0 -hankkeessa elokuussa 2023 ja sen on tarkoitus toimia tukena erilaista oppilaitosyhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia suunnitteleville tahoille. Raportti on päivitetty versio POLKU 2.0 hankkeen alussa 2021 tehdystä lähtökohta-analyysistä. Alkuperäinen versio tuki erityisesti POLKU 2.0 - hankkeen sisäistä työnjakoa ja se jää arkistoitavaksi. Päivitettyyn versioon olemme koonneet niitä toimenpiteitä, jotka koimme tärkeiksi hankkeen onnistumisen kannalta.
Lähtökohta-analyysi tehtiin POLKU 2.0 -hankkeessa kehittämään eri koulutusten tarjoajien välistä yhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia. Se on tärkeää, sillä on tunnistettu, että muun muassa koulutuksesta koulutukseen ja koulutuksesta työelämään siirtymisessä on rajoittavia tekijöitä. Näihin haasteisiin POLKU 2.0 -hankkeessa pyrittiin löytämään ratkaisuja. Lähtökohta-analyysin avulla lisättiin lisäksi osatoteuttajien välistä ymmärrystä toistensa tehtävistä ja toiminnan yhteyksistä sekä eroista. Näin se toimi tärkeänä sujuvan yhteistyön perustana.
Lähtökohta-analyysin sisältöä kerättiin POLKU 2.0 -hankkeessa syksyllä 2021 muun muassa osatoteuttajavierailuiden avulla, joissa luotiin esitysten ja keskustelun kautta yhteistä ymmärrystä ja maaperää hankkeen toimenpiteille. Muina tiedonkeruun tapoina toimivat kyselyt, haastattelut ja kartoitukset.
Päivitetty raportti sisältää lyhyen kuvauksen suomalaisesta koulutusjärjestelmästä ja sekä osatoteuttajien toimintaa ohjaavan lainsäädännön- ja toiminnan esittelyn, näkökulmia organisaatioissa tehdyn temaattisen työn kartoittamiseen, ristiinopiskelun ja jatkuvan oppimisen mahdollisuuksiin ja tämänhetkisiin haasteisiin, sekä henkilöstön osaamisen kartoittamiseen.
POLKU 2.0 -hankkeen toteuttajina toimivat Jyväskylän yliopisto, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia ja Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto. Päärahoittaja oli Euroopan sosiaalirahasto, rahoittavana viranomaisena Keski-Suomen ELY- keskus. Hankkeen tavoitteena oli bio- ja kiertotalouden jatkuvan oppimisen koulutuksen tarjonnan laadun ja osuvuuden parantaminen Keski-Suomessa. Yhteiskehittämisen tuloksia kuvataan hankkeen toteutuksen kokoavassa Synteesiraportissa.
...
Julkaisija
Jyväskylän YliopistoISBN
978-952-86-0134-0ISSN Hae Julkaisufoorumista
2737-0046Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- JYU Reports [39]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Maahanmuuttotyön yksinkertainen lähtökohta : muistimmeko kysyä ennen kuin oletimme?
Elfving, Eeva; Turtiainen, Kati (Sosiaalinen tekijä -blogi, 2018)Sosiaalityöntekijöiden maailmassa kuohahti, kun sanomalehti Karjalainen julkaisi nimettömän ”Sosiaalityöntekijä X:n” kirjoituksen turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten herättämistä tunteista sosiaalitoimessa ja kuntatyöntekijöiden ... -
"Lähtökohta on se, että kaikki osallistuu kaikkeen ja me aikuiset mahdollistetaan se osallistuminen" : varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia erityistä tukea saavien lasten osallistumisen toteutumisesta
Markkinen, Karoliina; Kuusela, Millariina (2022)Kandidaatintutkielmamme tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen opettajien kokemuksia erityistä tukea saavien lasten osallistumisen toteutumisesta ja tukemisesta. Halusimme selvittää, millaiset asiat mahdollistavat ... -
Kriittinen teoria ja Marx
Pekkola, Mika; Huttunen, Rauno (Jyväskylän yliopisto, 2011)Kriittisen teorian piirissä vaikuttaneiden ajattelijoiden tuotokset ovat kiistatta keskeinen osa 1900-luvun yhteiskuntateoreettista kirjallisuutta. Mutta mitkä olivat kriittisen teorian lähtökohdat? Mistä perspektiivistä ... -
Lectures on Lipschitz analysis
Heinonen, Juha (University of Jyväskylä, 2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.