Book review: Researching classroom interaction : a student guide by Christopher J. Jenks, Abingdon, Oxon; New York, NY, Routledge, 2020, 196 pp., $ 44.95 (paperback), ISBN: 978-0367208707
Duran, D. (2022). Book review: Researching classroom interaction : a student guide by Christopher J. Jenks, Abingdon, Oxon; New York, NY, Routledge, 2020, 196 pp., $ 44.95 (paperback), ISBN: 978-0367208707. Classroom Discourse, 13(3), 336-338. https://doi.org/10.1080/19463014.2020.1856698
Julkaistu sarjassa
Classroom DiscourseTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2020 Derya Duran
Julkaisija
Routledge, Taylor & FrancisISSN Hae Julkaisufoorumista
1946-3014Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47309420
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Use of Question Modification Strategies to Differentiate Instruction in Eritrean Mathematics and Science Classrooms
Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (MDPI AG, 2023)This qualitative study aimed at examining the question modification strategies Eritrean elementary and middle school teachers used to differentiate their instruction and meet the diversity in the classroom as well as the ... -
Humour in EFL classrooms : a comparative case study between elementary and secondary school lessons
Paajoki, Sanna (2014)Tämä laadullinen tapaustutkimus pyrkii selvittämään sekä opettaja- että oppilasaloitteisen huumorin roolia opetuksessa. Ilmiötä tarkastellaan eri huumorilajien kautta: ironia, kiusoittelu, leikinlasku, kielellä leikittely ... -
Knowing matters : how students address lack of knowledge in bilingual classroom interaction
Jakonen, Teppo (University of Jyväskylä, 2014) -
Student situational engagement and its associations with regard for adolescent perspectives, productivity, and instructional learning formats in the classroom
Bjerga Pettersen, Ella; Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.; Virtanen, Tuomo Erkki (Routledge, 2024)Teacher–student interactions are considered to influence student engagement. As such, building on the teaching through interaction framework, this study presents an investigation of specific features of teacher–student ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.