Orastava lukutaito ja vuorovaikutteinen lukeminen : tarinoiden ymmärtäminen osana kirjoitettuun kieleen kasvamista
Date
1992Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003) -
Simple View of Reading Across the Transition from Kindergarten to Grade 1 in a Transparent Orthography
Silinskas, Gintautas; Gedutiene, Reda; Torppa, Minna; Raiziene, Saule (Routledge, 2024)Purpose: This longitudinal study investigated the simple view of reading (SVR) model and its cognitive basis in a transparent orthography of the Lithuanian across the transition from kindergarten to Grade 1. Method: The ... -
Lukutaidon yhteys metakognitiivisiin taitoihin 9. luokalla
Hiltunen, Katariina; Annala, Laura (2020)Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukutaidon yhteyttä 9.-luokkalaisten oppilaiden metakognitiivisiin taitoihin, kun heidän 7. luokan lukutaitonsa otettiin huomioon. Lisäksi tarkasteltiin, oliko taustamuuttujilla (sukupuoli, ... -
Synteesin laatiminen internetteksteistä ja lukemisen haasteet kuudesluokkalaisilla oppilailla
Vuorinen, Ann-Natalie (2016)Tässä tutkimuksessa selvitettiin lukusujuvuuden ja luetunymmärtämisen yhteyttä synteesin laatimiseen internetteksteistä kuudesluokkalaisilla oppilailla. Lisäksi selvitettiin, miten ne oppilaat, joiden lukusujuvuus tai ... -
Lukemaan opettaminen ja lukutaito ensimmäisellä luokalla
Ruotsalainen, Jenni (Niilo Mäki Instituutti, 2022)Jenni Ruotsalaisen kasvatustieteen väitöskirja "Literacy instruction and reading performance in first grade classrooms" tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 20.5.2022. ...