Lukemaan opettaminen ja lukutaito ensimmäisellä luokalla
Ruotsalainen, J. (2022). Lukemaan opettaminen ja lukutaito ensimmäisellä luokalla. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(4), 9-16.
Authors
Date
2022Copyright
© Kirjoittaja & Niilo Mäki Instituutti, 2022
Jenni Ruotsalaisen kasvatustieteen väitöskirja "Literacy instruction and reading performance in first grade classrooms" tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 20.5.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Krista Uibu Tarton yliopistosta ja kustoksena professori Anna-Maija Poikkeus Jyväskylän yliopistosta.
Publisher
Niilo Mäki InstituuttiISSN Search the Publication Forum
2342-9046Keywords
Original source
https://bulletin.nmi.fi/2023/02/14/lukemaan-opettaminen-ja-lukutaito-ensimmaisella-luokalla/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164844815
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Tarkkaavaisuus- ja lukusujuvuusongelmien päällekkäistyminen toisella luokalla ja yhteys myöhempään lukusujuvuuden sekä luetun ymmärtämisen kehittymiseen
Ulvinen, Emmi; Torppa, Minna; Poikkeus, Anna-Maija; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Niilo Mäki Instituutti, 2022)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, ennustavatko tarkkaavaisuus- tai lukusujuvuusongelmat tai niiden päällekkäistyminen toisella luokalla lukusujuvuuden tai luetun ymmärtämisen kehitystä kolmannella ja neljännellä ... -
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003) -
Esi- ja alkuopettajien näkemyksiä lukemaan opettamisesta pohjoissaamen kielellä
Kotavuopio, Laura (2019)Tässä tutkimuksessa selvitettiin mitä lukemaanopettamismenetelmiä ja oppimateriaaleja Suomessa ja Norjassa toimivat pohjoissaamen kielen opettajat käyttävät alkuopetuksessa. Lisäksi tutkimuksessa tarkasteltiin opettajien ... -
Literacy instruction in first grade : classroom‐level associations between reading skills and literacy instruction activities
Ruotsalainen, Jenni; Pakarinen, Eija; Poikkeus, Anna‐Maija; Lerkkanen, Marja‐Kristiina (Wiley, 2022)Background Adapting instruction to individual students' needs is known to be effective, but there is a lack of evidence whether students' reading skills are associated with literacy instruction activities at classroom-level. ...