Corrective feedback and learner uptake in an EFL classroom
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Finnish EFL learners' perceptions on errors, corrective feedback and foreign language anxiety
Renko, Katariina (2012)Virheiden merkitys vieraiden kielten oppimisessa on tunnustettu aina 1970-luvulta lähtien, jolloin virheet alettiin nähdä välttämättömänä osana kielen ja sen sääntöjen oppimista. Virheiden tekemiseen vieraan kielen opiskelussa ... -
Oral errors, corrective feedback and learner uptake in an EFL setting
Taipale, Päivi (2012)Oppilaiden kielelliset virheet ovat luonnollinen osa luokkahuonediskurssia vieraiden kielten oppitunneilla. Opettaja antaa usein korjaavaa palautetta (corrective feedback) oppilaidensa virheisiin, ja parhaassa tapauksessa ... -
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
Students' perceptions about the use of oral feedback in EFL classrooms
Pirhonen, Noora (2016)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää lukiossa opiskelevien oppilaiden näkökulmia ja mielipiteitä yleisesti palautteen antoon liittyen. Pääpaino oli suullisessa palautteessa, ja tutkimus pyrki selvittämään, milloin, ... -
The Effect of Automated Adaptive Corrective Feedback: L2 English questions
Leontjev, Dmitri (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)The research on the amount and the types of corrective feedback beneficial for learning a second or foreign language has produced inconsistent results. Interestingly, studying corrective feedback from the perspective of a ...