Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorRäisänen, Jaana
dc.contributor.authorEerola, Teemu
dc.date.accessioned2020-12-15T07:34:21Z
dc.date.available2020-12-15T07:34:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73180
dc.description.abstractOpiskelu on muuttumassa entistä digitaalisempaan muotoon ja yhtenä ratkaisuna tämän muuttuvan opiskelun toteuttamiseksi ovat massiiviset monin pelattavat verkkopelit (MMOG) ympäristöt. MMOG ympäristöissä opettamista voidaan toteuttaa monella eri tapaa, joko käyttäen hyödyksi niiden sisäisiä mekaniikkoja tai imitoiden normaalia luokka opettamista. Toteuttamistavasta riippumatta opettaminen MMOG ympäristössä mahdollistaa positiivisia tuloksia niin oppilaiden oppimismotivaatiossa kuin heidän oppimistuloksissaan. MMOG ympäristössä opettamiselle ilmenee useita erilaisia haasteita ja ongelmia Yleisimpiä näistä haasteista on: MMOG:n kielen ja terminologian ymmärtäminen, opiskelijoiden internet yhteys, ja opiskelijoiden motivaatio pakotetussa opetuksessa. MMOG:t tarjoavat kumminkin ratkaisuja ja lievennys tapoja moniin näistä haasteista ja ongelmista, kuten motivoivien tehtävien tekeminen, peliajan lisääminen, ja opiskelijoiden ohjeistaminen. Tämä tutkimus suoritettiin kirjallisuuskatsauksena.fi
dc.description.abstractStudying is chancing into more digital form and one of the solutions to implement this chancing studying are massive multiplayer online game (MMOG) environments. In MMOG environments it is possible to implement teaching in many ways, either by taking advantage of their mechanics or by imitating normal classroom teaching. Regardless of the method teaching in MMOG environment enables positive results in students study motivation as well as in their study results. There comes up many kinds of problems and difficulties in teaching in MMOG environment. Most common of these challenges are understanding the language and terminology of MMOG, students internet connection, and students motivation in forced teaching. MMOGs also offer solutions and ways to minimize many of these problems and challenges, like doing motivating tasks, increasing gaming time, and instructing students. This thesis is fulfilled as a literature reviewen
dc.format.extent28
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othermassiiviset monin pelattavat rooliverkkopelit (MMORPG)
dc.subject.othermassiiviset monin pelattavat verkkopelit (MMOG)
dc.titleOpettamisen haasteet MMOG ympäristössä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012157127
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoratkaisut (vastaukset)
dc.subject.ysohaasteet (ongelmat)
dc.subject.ysoverkkopelit
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoverkko-oppiminen
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright