Opettamisen haasteet MMOG ympäristössä
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Opiskelu on muuttumassa entistä digitaalisempaan muotoon ja yhtenä ratkaisuna tämän muuttuvan opiskelun toteuttamiseksi ovat massiiviset monin pelattavat verkkopelit (MMOG) ympäristöt. MMOG ympäristöissä opettamista voidaan toteuttaa monella eri tapaa, joko käyttäen hyödyksi niiden sisäisiä mekaniikkoja tai imitoiden normaalia luokka opettamista. Toteuttamistavasta riippumatta opettaminen MMOG ympäristössä mahdollistaa positiivisia tuloksia
niin oppilaiden oppimismotivaatiossa kuin heidän oppimistuloksissaan.
MMOG ympäristössä opettamiselle ilmenee useita erilaisia haasteita ja ongelmia Yleisimpiä näistä haasteista on: MMOG:n kielen ja terminologian ymmärtäminen, opiskelijoiden internet yhteys, ja opiskelijoiden motivaatio pakotetussa opetuksessa. MMOG:t tarjoavat kumminkin ratkaisuja ja lievennys tapoja
moniin näistä haasteista ja ongelmista, kuten motivoivien tehtävien tekeminen,
peliajan lisääminen, ja opiskelijoiden ohjeistaminen. Tämä tutkimus suoritettiin
kirjallisuuskatsauksena.
...
Studying is chancing into more digital form and one of the solutions to implement this chancing studying are massive multiplayer online game (MMOG)
environments. In MMOG environments it is possible to implement teaching in
many ways, either by taking advantage of their mechanics or by imitating normal classroom teaching. Regardless of the method teaching in MMOG environment enables positive results in students study motivation as well as in their
study results. There comes up many kinds of problems and difficulties in teaching in MMOG environment. Most common of these challenges are understanding the language and terminology of MMOG, students internet connection, and
students motivation in forced teaching. MMOGs also offer solutions and ways
to minimize many of these problems and challenges, like doing motivating
tasks, increasing gaming time, and instructing students. This thesis is fulfilled
as a literature review
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5329]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Schools Went Online Over One Weekend : Opportunities and Challenges for Online Education Related to the COVID-19 Crisis
Mäkelä, Tiina; Mehtälä, Saana; Clements, Kati; Seppä, Jenna (Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), 2020)This study aims to further the understanding of the opportunities and challenges for online education from the perspective of the coronavirus disease (COVID-19) outbreak. The situation was unique in many ways, as the ... -
Verkko-opetuksen haasteet ammatillisen koulutuksen opetushenkilökunnan kokemina
Laitinen, Mikko (2021)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tunnistaa ammatillisen koulutuksen opettajien sekä opetuksen tuki-, ohjaus- ja suunnitteluhenkilöstön kokemia haasteita verkko-opetuksessa. Verkko-opetus on kansallisesti ja kansainvälisesti ... -
Sähköisten oppimateriaalien hyödyt ja haasteet opetuksessa
Ronkainen, Lassi (2024)Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskatsaus, jonka tarkoituksena on tutkia sähköisten oppimateriaalien hyötyjä ja haasteita opetuksessa. Tässä kandidaantintutkielmassa perehdytään myös siihen, mitä sähköiset oppimateriaalit ... -
Collaborative screen capture video based learning in information systems science
Makkonen, Pekka (University of Jyväskylä, 2014) -
Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania
Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.