Schools Went Online Over One Weekend : Opportunities and Challenges for Online Education Related to the COVID-19 Crisis
Mäkelä, T., Mehtälä, S., Clements, K., & Seppä, J. (2020). Schools Went Online Over One Weekend : Opportunities and Challenges for Online Education Related to the COVID-19 Crisis . In Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2020 (pp. 77-85). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). https://www.learntechlib.org/primary/p/217288/
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)
This study aims to further the understanding of the opportunities and challenges for online education from the perspective of the coronavirus disease (COVID-19) outbreak. The situation was unique in many ways, as the migration from traditional to online education was very rapid and forced by situational circumstances. However, it also had the potential to foster organizational change in the use of online education in a way that has never been seen before. A literature review was used to explore the opportunities and challenges for online education, and the results are discussed in connection with the COVID-19 crisis. The study identified nine opportunities and nine challenges for online education that apply to online education in general and that can be considered when creating strategies for dealing with a crisis situation similar to COVID-19.
Julkaisija
Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)Emojulkaisun ISBN
978-1-939797-50-6Konferenssi
EdMedia + Innovate LearningKuuluu julkaisuun
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2020Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.learntechlib.org/primary/p/217288/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/36268249
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
This article has been co-funded by the European Commission Horizon2020 programme project ‘Learning TechnologyAccelerator’ (LEA), Grant Agreement no. 779803 (http://www.learntechaccelerator.eu/).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Suomalaisten yliopistojen käyttämät digitaaliset oppimisympäristöt
Tikkanen, Anne (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Sähköisten oppimateriaalien hyödyt ja haasteet opetuksessa
Ronkainen, Lassi (2024)Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskatsaus, jonka tarkoituksena on tutkia sähköisten oppimateriaalien hyötyjä ja haasteita opetuksessa. Tässä kandidaantintutkielmassa perehdytään myös siihen, mitä sähköiset oppimateriaalit ... -
Oppimislähtöisyys sulautuvassa opetuksessa
Siili, Janna (2018)Tämän kirjallisuuskatsauksen tarkoituksena on selvittää sulautuvan opetuksen oppimislähtöisyyttä muihin opetusmetodeihin verrattaessa. Yhteen toteutustapaan perustuva koulutus ei vastaa nykypäivän haasteisiin. Lähiopetus ... -
Pedagogical Design of Interactive Online Lectures : Instructional Intervention in Distance Education
Sarja, Anneli; Böök, Marja Leena; Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja (TOJDEL, 2017) -
Review of the 10 Most Challengings Aspects of Making Hybrid Education Efficient and Enjoyable for Learners
Leoste, Janika; Väät, Sirly; Lazar, Csilla; Fenyvesi, Kristóf; Mäkelä, Tiina (Tallinna ülikool, 2022)Our goal was to describe the 10 most challenging aspects that need to be considered when making hybrid education efficient and enjoyable for children. In this context, by hybrid education we refer to both emergency online ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.