dc.contributor.advisor | Räisänen, Jaana | |
dc.contributor.author | Eerola, Teemu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-15T07:34:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-15T07:34:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73180 | |
dc.description.abstract | Opiskelu on muuttumassa entistä digitaalisempaan muotoon ja yhtenä ratkaisuna tämän muuttuvan opiskelun toteuttamiseksi ovat massiiviset monin pelattavat verkkopelit (MMOG) ympäristöt. MMOG ympäristöissä opettamista voidaan toteuttaa monella eri tapaa, joko käyttäen hyödyksi niiden sisäisiä mekaniikkoja tai imitoiden normaalia luokka opettamista. Toteuttamistavasta riippumatta opettaminen MMOG ympäristössä mahdollistaa positiivisia tuloksia
niin oppilaiden oppimismotivaatiossa kuin heidän oppimistuloksissaan.
MMOG ympäristössä opettamiselle ilmenee useita erilaisia haasteita ja ongelmia Yleisimpiä näistä haasteista on: MMOG:n kielen ja terminologian ymmärtäminen, opiskelijoiden internet yhteys, ja opiskelijoiden motivaatio pakotetussa opetuksessa. MMOG:t tarjoavat kumminkin ratkaisuja ja lievennys tapoja
moniin näistä haasteista ja ongelmista, kuten motivoivien tehtävien tekeminen,
peliajan lisääminen, ja opiskelijoiden ohjeistaminen. Tämä tutkimus suoritettiin
kirjallisuuskatsauksena. | fi |
dc.description.abstract | Studying is chancing into more digital form and one of the solutions to implement this chancing studying are massive multiplayer online game (MMOG)
environments. In MMOG environments it is possible to implement teaching in
many ways, either by taking advantage of their mechanics or by imitating normal classroom teaching. Regardless of the method teaching in MMOG environment enables positive results in students study motivation as well as in their
study results. There comes up many kinds of problems and difficulties in teaching in MMOG environment. Most common of these challenges are understanding the language and terminology of MMOG, students internet connection, and
students motivation in forced teaching. MMOGs also offer solutions and ways
to minimize many of these problems and challenges, like doing motivating
tasks, increasing gaming time, and instructing students. This thesis is fulfilled
as a literature review | en |
dc.format.extent | 28 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | massiiviset monin pelattavat rooliverkkopelit (MMORPG) | |
dc.subject.other | massiiviset monin pelattavat verkkopelit (MMOG) | |
dc.title | Opettamisen haasteet MMOG ympäristössä | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202012157127 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | ratkaisut (vastaukset) | |
dc.subject.yso | haasteet (ongelmat) | |
dc.subject.yso | verkkopelit | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | verkko-oppiminen | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |