Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMaunula, Minna
dc.contributor.authorSaarikettu, Sari
dc.contributor.authorVenäläinen, Noora
dc.date.accessioned2020-12-14T09:04:08Z
dc.date.available2020-12-14T09:04:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73140
dc.description.abstractTämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ensimmäisen luokan opettajilla on varhennetun englannin opetuksesta. Tavoitteena on kuvata, millaisia toimintatapoja varhennetun kielen opetuksessa käytetään ja miten ne opettajien käsitysten mukaan toimivat. Tutkimus selvittää myös varhennetun kielen opetuksen suunnitteluun ja toteutukseen liittyviä haasteita. Pro gradu - tutkielmamme on fenomenografinen tutkimus, johon aineisto on kerätty haastattelemalla kuutta (6) luokanopettajaa. Teemahaastattelut on toteutettu touko- kesäkuussa 2020. Aineistoa on tulkittu fenomenografisen analyysin mukaisesti. Teoriaosuudessa paneudumme kielten oppimisen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin, opetussuunnitelman lähtökohtiin sekä kielen oppimiseen ja siihen liittyviin teorioihin. Tutkimustulosten mukaan luokanopettajat suhtautuvat varhennetun kielen opettamiseen myönteisesti ja he kokevat sen merkitykselliseksi. Englannin opiskelu on luonnollinen osa jokapäiväistä kouluarkea ja oppiminen tapahtuu toiminnallisesti pelien, leikkien ja laulujen avulla. Ensimmäisen luokan oppilaat ovat innostuneita ja motivoituneita uuden kielen oppimiseen.fi
dc.format.extent83
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleEnsimmäisen luokan opettajien käsityksiä varhennetun englannin opetuksesta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012147089
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusfi
dc.contributor.laitosKokkolan yliopistokeskus Chydeniusen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysoalkuopetus
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieli ja kielet
dc.subject.ysoopetusmenetelmät
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities).en
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot