dc.contributor.advisor | Maunula, Minna | |
dc.contributor.author | Saarikettu, Sari | |
dc.contributor.author | Venäläinen, Noora | |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T09:04:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T09:04:08Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73140 | |
dc.description.abstract | Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ensimmäisen luokan opettajilla on varhennetun englannin opetuksesta. Tavoitteena on kuvata, millaisia toimintatapoja varhennetun kielen opetuksessa käytetään ja miten ne opettajien käsitysten mukaan toimivat. Tutkimus selvittää myös varhennetun kielen opetuksen suunnitteluun ja toteutukseen liittyviä haasteita. Pro gradu - tutkielmamme on fenomenografinen tutkimus, johon aineisto on kerätty haastattelemalla kuutta (6) luokanopettajaa. Teemahaastattelut on toteutettu touko- kesäkuussa 2020. Aineistoa on tulkittu fenomenografisen analyysin mukaisesti. Teoriaosuudessa paneudumme kielten oppimisen yhteiskunnallisiin vaikutuksiin, opetussuunnitelman lähtökohtiin sekä kielen oppimiseen ja siihen liittyviin teorioihin. Tutkimustulosten mukaan luokanopettajat suhtautuvat varhennetun kielen opettamiseen myönteisesti ja he kokevat sen merkitykselliseksi. Englannin opiskelu on luonnollinen osa jokapäiväistä kouluarkea ja oppiminen tapahtuu toiminnallisesti pelien, leikkien ja laulujen avulla. Ensimmäisen luokan oppilaat ovat innostuneita ja motivoituneita uuden kielen oppimiseen. | fi |
dc.format.extent | 83 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Ensimmäisen luokan opettajien käsityksiä varhennetun englannin opetuksesta | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202012147089 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education and Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Luokanopettajakoulutus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Teacher Education | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 103 | |
dc.subject.yso | alkuopetus | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieli ja kielet | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | vieraat kielet | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.. | fi |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities). | en |
dc.type.okm | G2 | |