Internationalization processes of Finnish software firms : the influence of network relationships and product and the synergy between them
Internationalization processes of small- and medium-sized software enterprises have been studied largely in terms of network relationships. The interaction between networks and product, though, has been investigated less in the literature. The emphasis in this master’s Thesis is the importance of network and product plus their synergy in the internationalization process of software firms. Other affecting factors raised in the interviews have also been included into this paper. The study contains the literature review and the empirical part. Research and studies regarding network relationships and product are introduced in the literature review. The empirical part was conducted as a qualitative case study, thus, employees of five firms were interviewed. The interviews revealed that firms have similarities and differences in their internationalization processes. In general, the findings support previous research: both networks and product/service/innovation are essential in the internationalization process. Neither networks nor product was considered superior according to the representatives of the firms although the quality of the product is crucial in the beginning of the internationalization process. Success in the global market is mainly due to several factors, not only depending on creating networks and product or its R&D.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29773]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The internationalization of Central Finnish firms : framing the process and actors
Vaulasvirta, Anton (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli ymmärtää, millaisia tarinoita yrittäjät luovat yrityksen kansainvälistymisestä Keski-Suomesta. Pienet ja keskisuuret yritykset, tai pk-yritykset, kohtaavat erilaisia haasteita kansainväl ... -
The effect of networks to entry mode choice and the moderating role of institutions : Finnish SMEs entering Latin America
Ahokas, Unna (2021)Globalisaatio on kasvattanut yritysten kiinnostusta kansainvälistymiseen, jopa kaukaisille kohdemarkkinoille, teknologisten ratkaisujen siivittämänä. Koska pienet ja keskisuuret yritykset (pk-yritykset) ovat elintärkeitä ... -
International performance of Finnish information technology SMEs
Päivinen, Sini (2019)Globalisaatio ja markkinoiden kehittyminen ovat kiristäneet yritysten välistä kilpailua kannustaen pieniä ja keskisuuria yrityksiä laajentamaan liiketoimintaansa kansainvälisesti. Pk-yritysten suunnatessa liiketoimintaansa ... -
The role of internationalization consultancy in SME internationalization
Pöyhtäri, Jukka-Pekka (2019)Pk-yritykset kohtaavat paljon erilaisia haasteita ja esteitä kansainvälistymisessään johtuen mm. niiden erilaisesta tilanteesta, taustoista, yritysjohdosta, koosta, resursseista ja kyvykkyyksistä. Yritysten ulkopuolista ... -
Financing of internationalisation process and its effects on Finnish SME
Saralidze, Mariam (2020)This research focused on a study of how small businesses can launch their foreign operations, with a focus on the internationalisation process by Akukon OY. The study examined the factors and theories of internationalisation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.