Talking heads? : integration of desktop conferencing into a language classroom
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers’ and learners’ beliefs about language learning autonomy and its implications in the classroom: A mixed method study
Szőcs, Krisztina (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2017)Justifications for promoting learner autonomy in language learning are manifold. As teachers have a central role in developing learner autonomy and given the influence teachers’ beliefs have on their practices (Borg, 2006), ... -
Promotion of learner autonomy in the EFL classroom : the students' view
Ikonen, Anni (2013)Oppijan autonomisuudella tarkoitetaan oppijan sisäistä kykyä hallita omaa oppimistaan, eli kykyä asettaa omia oppimistarpeita vastaavia tavoitteita, toimia näiden tavoitteiden mukaisesti, ja arvioida omaa etenemistä. ... -
Music and learner autonomy in the EFL classroom
Kaukonen, Silja (2016)Asiantuntijuus ja taito oppia nopeasti uusia asioita ovat tärkeitä nykypäivän ja tulevaisuuden työelämässä. Oppimaan oppimisen taidot saavat pohjan peruskoulussa ja opettajien tulisikin tukea oppilaitaan kasvussa tehokkaiksi ... -
Foreign language anxiety : the case of young learners of English in Swedish primary classrooms
Nilsson, Maria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2019)Although foreign language anxiety is a widely studied construct assumed to develop from negative experiences of language instruction, few researchers have focused on young learners in this regard. This multiple case study ... -
Learners’ perceptions of inclusion in an English language classroom
Väisänen, Eero (2023)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää oppijoiden kokemuksia inkluusiosta englannin kielen luokkahuoneessa sellaisten ihmisten kohdalla, jotka eivät puhu ensimmäisenä kielenään suomea tai englantia. Oppijoiden kielirepertuaarin ...