Show simple item record

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorMengus, Mikael
dc.date.accessioned2020-11-30T11:57:23Z
dc.date.available2020-11-30T11:57:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72877
dc.description.abstractLiikuntateknologiat ovat yleistyneet huomattavasti viimeisten kymmenien vuosien ajan. Kiitos GPS:än yleistymisen, sekä teknologian halventumisen, lähes kuka tahansa voi omistaa älylaitteen, joka toimii samalla liikunnan apuvälineenä. Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa tutkielmassa selvitettiin, liikuntateknologioiden muodot, niiden käyttö, sekä käyttäjät. Tutkielmassa myös selvitettiin pelillistämisen ominaisuuksia, sekä tulevaisuuden applikaatioita. Tutkielman tuloksena huomattiin liikuntateknologian olevan hyödyksi monelle, varsinkin pelillistetyssä muodossa. Tulevaisuudessa voidaankin nähdä liikuntateknologioiden yleistyvän ja ottavan seuraavia kehitysaskelia esimerkiksi biofyysisten mittareiden muodossa.fi
dc.description.abstractSports technologies have gained popularity significantly over the past decades. Thanks to GPS getting more popular and technology getting cheaper, almost anyone can own a smartphone, which works as a helping tool for sports. In this study we have analyzed the different types of sports technologies, their use and users. The study also analyzed the attributes of gamification and future applications of sports technologies. In the study we have found out that there are many kinds of technology users and that gamification helps in technology use. In the future it is easy to see sports technologies gain even more populari-ty and taking steps towards other stages as in biophysical analyzation.en
dc.format.extent34
dc.language.isofi
dc.subject.otherurheiluteknologia
dc.titleLiikuntateknologiat ja niiden käyttö
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202011306839
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysoliikuntateknologia
dc.subject.ysoliikunta
dc.subject.ysourheilu
dc.subject.ysoteknologia
dc.subject.ysofyysinen aktiivisuus
dc.subject.ysosulautettu tietotekniikka
dc.subject.ysoaskelmittarit


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record