Koulutuksen ja työelämän yhteistyö - pedagogisia näkökulmia
Tynjälä, P., & Collin, K. (2000). Koulutuksen ja työelämän yhteistyö - pedagogisia näkökulmia. Aikuiskasvatus, 20(4), 293-305. https://doi.org/10.33336/aik.93313
Published in
AikuiskasvatusDate
2000Copyright
© Kirjoittajat & Aikuiskasvatus, 2000
Tiedon oppiminen ja tiedon käyttäminen eivät ole erillisiä, vaan yhtä ja samaa prosessia. Oppiminen on tilannesidonnaista ja sitä tapahtuu työssä ja työn kautta osallistumalla aitoihin toimintakäytäntöihin. Nykyisin suositellaankin sellaisia pedagogisia järjestelyjä, joissa opiskelijat kohtaavat todellisen elämän ongelmat jo opiskelun alkuvaiheissa ja opiskelevat teoriaa kytkettynä näihin aitoihin arkielämän tilanteisiin.
Parent publication ISBN
0358-6197Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19453101
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opetus- ja ohjaushenkilöstön tuen tarve työelämän muutoksessa: ammatillisen koulutuksen reformi
Manninen, Sanna (2018)Tämän artikkelimuotoisen pro gradu – tutkielman tarkoitus on selvittää ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstön kokemusten kautta, millaista tukea ja lisäkoulutusta he tarvitsisivat työelämän muutoksessa. ... -
Näkökulmia opetuksen ja koulutuksen uudistamiseen
Vaarala, Heidi; Kyckling, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019) -
Koulutuksen nivelvaiheiden ohjaukselliset jatkumo
Kalalahti, Mira; Varjo, Janne (Westermarck-seura, 2023) -
"Aina ku tuntu et ei onnistu missää" : koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevien nuorten kokemuksia toisen asteen koulutuksen keskeytymisestä
Tyrväinen, Johanna (2019)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella, minkälaisia kokemuksia työelämän ja koulutuksen ulkopuolella olevilla nuorilla itsellään on toisen asteen koulutuksen keskeytymisestä. Kiinnostukseni aiheeseen heräsi oman ...