Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMcVeigh, Joseph
dc.contributor.authorPartanen, Liisa
dc.date.accessioned2020-10-23T06:09:58Z
dc.date.available2020-10-23T06:09:58Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72303
dc.description.abstractMahdollisimman autenttisen ja samaistuttavan kuvan luominen itsestä on yksi keinoista, joilla sosiaalisen median sisällöntuottajat voivat lisätä houkuttelevuuttaan kuluttajien silmissä. Sisällöntuottaja saa positiivisemman vastaanoton, kun hän näyttää olevansa teeskentelemätön ihminen, joka tekee aivan tavallisiakin asioita erityisosaamisensa lisäksi. Tässä tutkimuksessa olen analysoinut autenttisuuden ja samaistuttavuuden luomisen keinoja kahdessa animoidussa YouTube-videossa, jotka ovat kahden eri animoijan tekemiä. Analyysin menetelmänä olen käyttänyt multimodaalista diskurssianalyysia. Tutkimuksen teoreettisena viitekehyksen olen koonnut Alice Marwickin, Charles Guignonin, Christine Kowalczykin ja Kathrynn Poundersin, Camilla Vásquezin ja Samantha Creelin, sekä Akane Kanain tekstien pohjalta. Aineistostani selvisi, että animoijat käyttivät videoissaan useita eri autenttisuuden ja samaistuttavuuden vaikutelman luomisen keinoja. He kertoivat tarinoita omasta elämästään, toivat esille valikoituja persoonallisuuden piirteitään, avasivat videoiden tekoprosessia ja puhuivat oletetuille kohderyhmilleen todennäköisesti samaistuttavista aiheista, kuten perheen kanssa matkustamisesta, hyönteispelosta ja työnkentelystä aliarvostetulla alalla. Vaikka molemmat animoijat toivat videoissaan esille myös negatiiviseksi luokiteltavia asioita, kyseiset kohdat oli kevennetty huumorin keinoin.fi
dc.format.extent18
dc.language.isoen
dc.subject.othermultimodal discourse analysis
dc.subject.otherMDA
dc.subject.otherrelatability
dc.titleKeeping it real : authenticity and relatability in the videos of two YouTube animators
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010236356
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoautenttisuus
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoYouTube
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysovideo
dc.subject.ysoanimaatio
dc.subject.ysoauthenticity
dc.subject.ysosocial media
dc.subject.ysoYouTube
dc.subject.ysoonline communities
dc.subject.ysovideo
dc.subject.ysoanimation


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot