”Vedit viivan huudosta huutoon.” : euklidista geometriaa Albertista Aleksis Kiven Seitsemään veljekseen
Kukkonen, T. K. (2020). ”Vedit viivan huudosta huutoon.” : euklidista geometriaa Albertista Aleksis Kiven Seitsemään veljekseen. In K. Ahvenjärvi, J. Joensuu, A. Helle, & S. Karkulehto (Eds.), Paperinen avaruus : näkökulmia kirja-esineen ja kirjallisuuden materiaalisuuksiin (pp. 319-345). Jyväskylän yliopisto. Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisuja, 128. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8137-2
Published in
Nykykulttuurin tutkimuskeskuksen julkaisujaAuthors
Date
2020Copyright
© 2020 tekijät ja Nykykulttuurin tutkimuskeskus
Publisher
Jyväskylän yliopistoParent publication ISBN
978-951-39-8136-5Is part of publication
Paperinen avaruus : näkökulmia kirja-esineen ja kirjallisuuden materiaalisuuksiinISSN Search the Publication Forum
1457-6899Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35328641
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Uppoudun ja tukehdun : häpeästä kuolemantoiveeseen ja itsemurhaan Aleksis Kiven teksteissä
Kukkonen, Tiina Katriina (Suomalaisen Kuolemantutkimuksen Seura Ry, 2015)Tutkin tässä artikkelissa tukehtumisen ja uppoamisen eli veteen hukkumisen kuvastoa, joka muodostaa miltei tutkimattoman osan Aleksis Kiven teksteissä esiintyvistä kuolemantoiveista ja itsemurhista. Tarkastelen uppoamis- ... -
Tulkittu, torjuttu ja rajoitettu hulluus Aleksis Kiven Seitsemässä veljeksessä
Kukkonen, Tiina Katriina (Jyväskylän yliopisto, 2019) -
Eukleideen geometriaa
Joutsen, Elina (2018)Eukleides Aleksandrialainen oli kreikkalainen matemaatikko, joka loi noin 300 eaa. euklidisen geometrian. Hän julkaisi euklidisen geometrian perustana olevat aksioomat ja perusolettamukset teoksessaan Alkeet. Eukleideen ... -
Hyperbolista geometriaa
Linjama, Juhana (2014) -
Toiminnallista geometriaa : opetuskokeilu 6-luokkalaisille
Anttila, Risto; Eskelinen, Juuso (2010)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää toiminnallisuuden merkitystä matematiikan oppimisessa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää onko toiminnallisuudella niin suuri merkitys matematiikan oppimisessa kuin usein alaan ...