Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin
Jääskelä, P. (2009). Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin. Aikuiskasvatus, 29(3), 223-228. https://doi.org/10.33336/aik.94199
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2009Copyright
© Kirjoittaja, 2009
Blended learning Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa kuvataan blended learningin ajatusta käsitteellä ohjauksellinen pedagogiikka. Se edustaa pedagogisia ratkaisuja, jotka tukevat opiskelijan aktiivista ja yksilöllistä oppimista sekä tarjoavat joustavia opiskelumahdollisuuksia. Toisaalta sillä ymmärretään opettajan pedagogista taitoa organisoida opetus siten, että opiskelijan oppimispolku olisi eheä, mielekäs ja tuottaisi hyviä oppimistuloksia.
ISSN Search the Publication Forum
0358-6197Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19267459
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Itsenäistä opiskelua vai yhdessä oppimista? : opiskelijoiden käsityksiä yliopisto-opiskelun arjesta
Valkonen, Maria (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen pääaineopiskelijoiden käsityksiä Jyväskylän yliopistolla käytetyistä opetus- ja opiskelumenetelmistä. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti ... -
Miten sinä mittaat oman opetuksesi onnistumista?
Lundell, Jan (Jyväskylän yliopisto, 2017) -
”Ittellä on niin paljon tietoa, että se pittää jakaa!” : fenomenografinen tutkimus terveystieteiden yliopisto-opettajien osaamisesta
Kangas, Sanna (2018)Opettajuus on monimuotoinen jatkuvassa muutoksessa elävä prosessi, joka vaatii toteuttajaltaan moniosaamista. Yhteiskunnan nopeatahtinen muutos ja kehitys haastavat ja kannustavat opettajaa omaksumaan elinikäisen oppimisen ... -
Opiskelija vastuuttomana alamaisena : opiskelun hierarkkinen kehys oppimisen estäjänä
Mäensivu, Marja (2007)