Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin
Jääskelä, P. (2009). Oppimisen laatu ja opiskelun joustavuus: ohjauksellisen pedagogiikan ydin. Aikuiskasvatus, 29(3), 223-228. https://doi.org/10.33336/aik.94199
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2009Copyright
© Kirjoittaja, 2009
Blended learning Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa kuvataan blended learningin ajatusta käsitteellä ohjauksellinen pedagogiikka. Se edustaa pedagogisia ratkaisuja, jotka tukevat opiskelijan aktiivista ja yksilöllistä oppimista sekä tarjoavat joustavia opiskelumahdollisuuksia. Toisaalta sillä ymmärretään opettajan pedagogista taitoa organisoida opetus siten, että opiskelijan oppimispolku olisi eheä, mielekäs ja tuottaisi hyviä oppimistuloksia.
ISSN Search the Publication Forum
0358-6197Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/19267459
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Itsenäistä opiskelua vai yhdessä oppimista? : opiskelijoiden käsityksiä yliopisto-opiskelun arjesta
Valkonen, Maria (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen pääaineopiskelijoiden käsityksiä Jyväskylän yliopistolla käytetyistä opetus- ja opiskelumenetelmistä. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti ... -
Oppiminen ja opettajuus jatkuvan oppimisen uuspedagogiikassa
Maunumäki, Minna; Valkonen, Leena (Kansanvalistusseura, 2022)Yliopisto-opettajan on puolustettava sellaista jatkuvaa oppimista, jonka varassa on mahdollista rakentaa pedagogisiin suhteisiin perustuvaa, pitkäjänteistä, uudistavaa, tutkimusperustaista ja hitaasti sivistävää ... -
Kielen oppimisen virtauksia ja pedagogiikan pyörteitä : näkökulmia tutkimukseen ja laajeneviin oppimisympäristöihin
Jakonen, Teppo; Jalkanen, Juha; Paakkinen, Terhi; Suni, Minna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)In this introduction to the Yearbook of the Finnish Association for Applied Linguistics (AFinLA), we outline current theoretical flows in research on language learning and teaching. Recently, phenomena such as multilingualism, ... -
Miten sinä mittaat oman opetuksesi onnistumista?
Lundell, Jan (Jyväskylän yliopisto, 2017)