Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti
Penttinen, L., Skaniakos, T., Lairio, M., & Ukkonen, J. (2011). Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti. Aikuiskasvatus, 31(2), 99-110. https://doi.org/10.33336/aik.93921
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2011
”Työelämäorientaation vahvistamisella koko opiskelun ajan ja sitä kautta
tietojen, taitojen ja valmiuksien kehittymisellä on merkitystä yksilön
koko elämään. Opiskelun mielekkäät työelämäyhteydet kytkeytyvät
elämänkokonaisuuteen ja viime kädessä on kyse laajasti opiskelijan
hyvinvoinnin tukemisesta”, perustelevat kirjoittajat työelämähorisontin
kytkemistä opiskeluun lähtien henkilökohtaisista hops-prosesseista.
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20733365
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yliopistosta työelämään : opintopolun työelämäorientaatiota tukemassa
Penttinen, Leena; Karhu, Kaisa; Liimatainen, Jaana O.; Keskinarkaus, Pauliina; Skaniakos, Terhi; Palonen, Teija; Markkanen, Jaana; Perttunen, Anita; Kemppainen, Tiina; Piirainen, Arja; Sjögren, Tuulikki; Böök, Marja Leena; Lonkila, Helena; Pirinen, Hanna; Virkkunen, Riina; Virtanen, Anne; Laitinen, Hanna; Anttonen, Tapio (Jyväskylän yliopisto, 2014) -
Kriittinen ajattelu alakoulussa : miten kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian kautta
Mikkonen, Aino (2018)Tämän filosofian pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä kriittisen ajattelun käsitteellä tarkoitetaan alakoululaisten opettamisessa, ja kuinka kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian ... -
Finnish Lower Secondary Career Education Through a Systems Lens
Kettunen, Jaana (Stockholm University Press, 2024)This article examines the Finnish lower secondary career education system as set out in national policy and curriculum documents. Grounded in a theoretical framework informed by prior phenomenographic research on lifelong ... -
Career experts’ conceptions of innovation in career development
Kettunen, Jaana (Springer, 2023)This article reports the findings from a phenomenographic investigation into career experts’ conceptions of innovation in career development. The results show that conceptions of innovation in career development varied ... -
Enhancing practitioners’ skills to work in the digital context
Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.