Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti
Penttinen, L., Skaniakos, T., Lairio, M., & Ukkonen, J. (2011). Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti. Aikuiskasvatus, 31(2), 99-110. https://doi.org/10.33336/aik.93921
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2011
”Työelämäorientaation vahvistamisella koko opiskelun ajan ja sitä kautta
tietojen, taitojen ja valmiuksien kehittymisellä on merkitystä yksilön
koko elämään. Opiskelun mielekkäät työelämäyhteydet kytkeytyvät
elämänkokonaisuuteen ja viime kädessä on kyse laajasti opiskelijan
hyvinvoinnin tukemisesta”, perustelevat kirjoittajat työelämähorisontin
kytkemistä opiskeluun lähtien henkilökohtaisista hops-prosesseista.
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20733365
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kriittinen ajattelu alakoulussa : miten kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian kautta
Mikkonen, Aino (2018)Tämän filosofian pro gradu -tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä kriittisen ajattelun käsitteellä tarkoitetaan alakoululaisten opettamisessa, ja kuinka kriittistä ajattelua voidaan kehittää pedagogisen filosofian ... -
Enhancing practitioners’ skills to work in the digital context
Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021) -
Identifying standards for career professionalism
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Villalba-Garcia, Ernesto; Harrison, Cynthia (Publications Office of the European Union, 2021) -
Strategic competence and the transformative role of ICT in lifelong guidance
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021) -
Coping with discrepancies : implications of career guidance and counselling for migrants’ social inclusion in Finland and Sweden
Aldrovandi, Alessandra; Kalalahti, Mira; Sundelin, Åsa (Taylor & Francis, 2024)Career guidance and counselling (CGC) plays an important role in the ‘egalitarian tradition’ of the Nordic countries’ perspective of education, since it aims to support all students in developing skills and knowledge to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.