Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti
Penttinen, L., Skaniakos, T., Lairio, M., & Ukkonen, J. (2011). Miten työelämäorientaatiota voidaan tukea koulutuksen aikana? : korkeakouluopiskelun pedagoginen työelämähorisontti. Aikuiskasvatus, 31(2), 99-110. https://doi.org/10.33336/aik.93921
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusPäivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2011
”Työelämäorientaation vahvistamisella koko opiskelun ajan ja sitä kautta
tietojen, taitojen ja valmiuksien kehittymisellä on merkitystä yksilön
koko elämään. Opiskelun mielekkäät työelämäyhteydet kytkeytyvät
elämänkokonaisuuteen ja viime kädessä on kyse laajasti opiskelijan
hyvinvoinnin tukemisesta”, perustelevat kirjoittajat työelämähorisontin
kytkemistä opiskeluun lähtien henkilökohtaisista hops-prosesseista.
Julkaisija
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/20733365
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Strategic competence and the transformative role of ICT in lifelong guidance
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021) -
Enhancing practitioners’ skills to work in the digital context
Kettunen, Jaana (Publications Office of the European Union, 2021) -
Identifying standards for career professionalism
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana; Villalba-Garcia, Ernesto; Harrison, Cynthia (Publications Office of the European Union, 2021) -
Career experts’ conceptions of innovation in career development
Kettunen, Jaana (Springer, 2023)This article reports the findings from a phenomenographic investigation into career experts’ conceptions of innovation in career development. The results show that conceptions of innovation in career development varied ... -
Coping with discrepancies : implications of career guidance and counselling for migrants’ social inclusion in Finland and Sweden
Aldrovandi, Alessandra; Kalalahti, Mira; Sundelin, Åsa (Taylor & Francis, 2024)Career guidance and counselling (CGC) plays an important role in the ‘egalitarian tradition’ of the Nordic countries’ perspective of education, since it aims to support all students in developing skills and knowledge to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.