Työssä oppiminen - Kokemuksellisuutta ja jaettuja käytäntöjä
Collin, K. (2005). Työssä oppiminen - Kokemuksellisuutta ja jaettuja käytäntöjä. Aikuiskasvatus, 25(2), 162-164. https://doi.org/10.33336/aik.93625
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2005Copyright
© Kirjoittaja, 2005
Rita Asplund Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksesta kritisoi vuoden 2004 lopulla Insinööri-lehdessä sitä, että erityisesti työssä oppimisen vaikuttavuudesta esitetään julkisuudessa väitteitä ja käsityksiä, mutta harvemmin voidaan tukeutua tutkimustietoon. Sama ongelma pätee aikuiselämässä hankitun koulutuksen ja osaamisen vaikuttavuuden tutkimukseen yleisemminkin, sanoo Kaija Collin väitöskirjansa lectiossa. – Artikkeli pohjautuu kirjoittajan väitöskirjaan Experience and shared practice : design engineers’ learning at work (Jyväskylän yliopisto 2005).
ISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/15710249
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Uusia käytäntöjä rakentamassa? : poliisi yhteistyön tekijänä kotouttavassa työssä
Vanhanen, Sari (Työelämän tutkimusyhdistys ry ; Tampereen yliopisto, Työelämän tutkimuskeskus, 2018)Monialainen yhteistyö on yksi keskeinen työmenetelmä kotouttavassa työssä. Monialaisuus viittaa viranomaisten rinnalla järjestökentän, kieli- ja kulttuuritaustaisten yhteisöjen sekä yksityissektorin osallisuuteen ... -
Vahingoittavat käytännöt ja kokemukset sosiaalityöntekijöiden työssä
Aaltonen-Siivari, Kaisa (2016)Pro gradu -tutkielma käsittelee sosiaalityöntekijöiden kokemuksia työelämän vahingoittavista käytännöistä. Vahingoittavilla käytännöillä tarkoitetaan tässä tutkimuksessa erilaisia työelämässä koettuja epäkohtia, kuten ... -
Rinnakkaiskielisyys hallintohenkilöstön työssä – kielen valinta ja kieliversioinnin käytännöt
Solin, Anna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Suomalaiset yliopistot ovat monikielistyneet vauhdikkaasti viime vuosikymmeninä, niin lisääntyneen opiskelijaliikkuvuuden kuin kansainvälisten rekrytointien myötä. Yliopistojen hallinto ja päätöksenteko on kuitenkin ollut ... -
Mitä hiljainen tieto on hengellisessä työssä? : kokemuksellinen näkökulma hiljaisen tiedon ilmenemiseen, siirrettävyyteen ja siirrettävyyden merkitykseen ikääntyneiden diakoniatyöntekijöiden ja pappien työssä
Suhonen, Katri (Jyväskylän yliopisto, 2009)Katri Suhonen tarkasteli Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa työskentelevien tai eläkkeellä olevien yli 55-vuotiaiden diakoniatyöntekijöiden ja pappien kokemuksellista näkökulmaa hiljaisen tiedon ilmenemiseen ja ... -
Opetuksen ja ohjauksen käytännöt ja oppilaiden itseohjautuvan oppimisen tukeminen avoimissa oppimistiloissa
Kärnä, Hanna-Kaisa (2017)Tutkielman tavoitteena oli selvittää, millaista opetusta ja ohjausta avoimissa oppimistiloissa toteutetaan. Avoimilla oppimistiloilla tarkoitettiin tässä tutkimuksessa monimuotoisia ja muunneltavia oppimistiloja, joissa ...